59749229d594c.jpg

دیوان شادروان حسن صنعی بضمیمه تاریخچه تصوف و بیوگرافی شاه نعمة الله ولی

مکان چاپ: تهران تاریخ چاپ: ۱۳۲۸ هجری شمسی زبان: فارسی

میرزا حسن ‌خان صنعی (ولادت 1239 شمسی) در محضر آقا سید محمود ملقب به صدرالمعالی تحصیلات ابتدایی را فرا گرفت و به تکمیل معلومات عربی و دینی در مدرسه حاج‌ آقا محمد مشغول شد. پس از خدمتی کوتاه مدت در دربار، عازم زیارت عتبات گردید و به حضور و خدمت حاج میرزاعلی از اقطاب نعمت‌اللهی رسید. در کتاب پیش رو دیوان اشعار حسن صنعی همراه با تذکره ای از شاه نعمت ‌الله ولی و تاریخچه تصوف به قلم علی اکبر قویم مصحح اثر ارائه شده که در سال 1328 در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

منابع مشابه بیشتر ...

660e920253dd9.jpg

پنجاه سال خدمت در ایران

میس جین الیزابت دولیتل

این کتاب را انجمن فارغ التحصیلان مدرسه آمریکایی برای آگاهی بیشتر علاقمندان به خدمت و زندگی میس جین الیزابت دولیتل در طول اقامت پنجاه ساله اش در ایران منتشر کرده است.

65ef2775a514b.jpg

بزرگان ما - جلد اول

ع. فاضل زاده بدیع

موضوع کتاب بزرگان ما تالیف ع. فاضل زاده بدیع شرح حال و منتخب اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در سال 1312 منتشر شده است

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

577acbeee5422.PNG

دیوان حسن صنعی بضمیمه تاریخچه تصوف و بیوگرافی شاه نعمت‌الله ولی

میرزا حسن‌خان صنعی ارشد اولاد محمدرشید خان دزفولی تفنگدارباشی متولد در سال 1239 شمسی در تهران و متوفی در سال 1286 شمسی در تهران است که پس از طی مرحله کودکی، خواندن و نوشتن را در محضر آقاسید محمود ملقب به صدرالمعالی که به خوشنویسی معروف بود فرا گرفته و بعد برای تکمیل معلومات عربی و دینی خود در مدرسه حاج‌آقا محمد نزد آن مرحوم به تحصیل مشغول شد. پس از طی دوران تحصیل در به پیشنهاد پدرش در سلک منشیان و دبیران درباری درآمده و پس از چندی از اوضاع زمان و دستگاه دیوان در سنندج مکدرو منزجر گردیده و بدون اجازه عازم تهران می‌شود و پس از چندی به عزم زیارت عتبات رهسپار کوی دوست می‌گردد و در آن مکان به حضور حضرت حاج میرزاعلی آقای قطب که از اقطاب شاه نعمت‌الله ولی بوده است و پس از تشرف و دست‌بوسی و فراگرفتن مراحل وارستگی و تسلط نفس به تهران بازگشت و تا پایان عمر از دنیا و مایتعلق بها وارسته و در کنج انزوا به تزکیه نفس مشغول بود و تا آخر عمر از تهران خارج نشد. در این کتاب دیوان اشعار ایشان همراه با بیوگرافی شاه نعمت‌الله ولی و تاریخچه تصوف از ایشان آورده شده است.

نظم/شعر کلاسیک/دیوان شرح حال/تک نگاری پژوهش‌ها/پژوهش‌های عرفانی
کتاب