کتاب‌های خطی فهرست نشده کتابخانه شخصی دکتر اصغر مهدوی حدود دویست نسخه است که در بین آنها تعدادی قرآن نفیس و کتب ادعیه و مرقع وجود دارد. در اینجا تعداد یک صد نسخه کتاب به زبان فارسی و عربی به طور اختصار معرفی می‌گردد. در این فهرست سعی گردیده نام کتاب، نام‌ نویسنده، تاریخ کتابت و کاتب، نوع خط، اندازه و تعداد اوراق و نوع کاغذ آورده شود؛ آنجا که نام کاتب معلوم نگردیده و یا تاریخ‌ کتابت در کتاب قید نشده، یا نوع کاغذ فهم نشده به حدس و گمان پناه برده و این گونه موارد با حرف ظ.(ظاهرا) مشخص‌ شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6163055158a6a.jpg

کتابخانه های پاکستان (جلد یکم)

محمدحسین تسبیحی

این کتاب دربرگیرنده مشخصات کتابخانه‌های پاکستان و برخی از نسخ خطی موجود در آنهاست. کتابخانه‌های پاکستان که بعضی پیش و برخی پس از تأسیس پاکستان بنا شده‌اند، کلیه مراجع و مآخذ تاریخ پاکستان در این کتابخانه‌ها انباشته شده است. زبان این کتاب‌های انباشته‌شده در کتابخانه‌ها بیشتر فارسی و عربی است. در جلد اول این کتاب در مجموع 237 کتابخانه مورد شناسایی قرار داده شده است.

61176f321e15a.png

فهرست کتابهای خطی کتابخانه ملی ملک (جلد پنجم): مجموعه‌ها و جنگ‌ها

مرحوم ملک از سال 1303 خورشیدی با عشق بسیار به جمع کتاب پرداخت و این عشق را حاصل ذوق فطری او به علم و ادب باید دانست. این کتاب پنجمین جلد از فهرست نسخه‌های خطی این کتابخانه است که حاوی فهرست نسخه‌های خطی مجموعه‌ها و جنگ‌ها می‌باشد.