فیهِ مافیه یا مقالات مولانا، اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و مجموعه ای از سخنان مولاناست که توسط مریدان وی گردآوری شده است. از آن جا که تدوین این کتاب پس از وفات مولوی صورت گرفته، نامی هم که بر آن نهاده اند از شخص مولانا نیست و ترجمهٔ تحت‌اللفظی این نام برابر با «در آن است آنچه در آن است» می باشد. نثر این کتاب ساده و روان بوده و درون‌مایه‌ آن مطالب عرفانی ، دینی و اخلاقی است. در حال حاضر از این کتاب تصحیحات مشهوری چون اثر انتقادی بدیع الزمان فروزانفردر دست است. نسخه پیش رو یکی از اولین نمونه های چاپی این کتاب در ایران است که در دوران مشروطه و به فرموده معاون الدوله وزیر امور خارجه وقت تدوین گشته است. متن این کتاب که به صورت دو جلد در یک مجلد از روی نسخه های ناقص و پراکنده موجود تنظیم شده، به انتخاب زین العابدین مازندرانی حائری می باشد و میرزا هاشم خوانساری به تصحیح و مقابله این متون پرداخته است. جلد دوم این کتاب ظاهرا از تصحیحات بهاء الدین ولد فرزند جلال الدین محمد می باشد. کتاب حاضر که در سال 1334 هجری به طبع رسیده، با خط نستعلیق علی بن جعفر گرکانی تحریر گشته است.

منابع مشابه بیشتر ...

6162ff5243366.png

کتاب فرشتگان

سوفی برنهام

در این کتاب وقایع و حوادثی بیان شده که برای نگارنده یا دوستان او روی داده است. موضوع این وقایع بیشتر ملاقات انسان‌ها با فرشتگان و ارتباط با عالم غیب است .نویسنده ضمن بیان این وقایع کوشیده است به سوال‌های مربوط به این موضوع پاسخ گوید .برخی از سوالات بدین قرار است: آیا فرشتگان حقیقت دارند؟ آنها چه شکل و قیافه‌ای دارند؟ چرا در همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، افسانه‌ها واسطوره‌ها وجود دارند؟ آنها در برابر چه کسانی ظاهر می‌شوند؟ و چرا کودکان بیشتر از بزرگسالان قادر به دیدن آنها هستند؟

612b30d0e9a2e.png

دفترچه معنوی

پال توئیچل

«دفترچه معنوی» بزرگ‌ترین راهنمای تاریخ مکتوم بشر و تمام جهان‌ها در این کیهان است. این کتابی است منحصربه‌فرد در افشای تاریخ پیشرفت معنوی بشر و نیز کتابی است صادق در بحث‌های بی‌پروا در ارتباط با صورت معاصر جهان‌بینی باستانی اکنکار که به عنوان حقیقت زندگی معنوی، بار دیگر در این جهان در حال ظهور است. در این کتاب مطالعه‌ای از خط معنوی استادان حق از ابتدای تاریخ این جهان را دربر می‌گیرد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

652e7f181e41a.jpg

کشف الابیات مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

کتاب حاضر برای استفاده کنندگان از مثنوی شریف فراهم آمده تا جایگاه بیت یا ابیاتی را در مثنوی بجویند و به حکمت یا داستان مورد نظرشان دست یابند، آن چه ما را به تنظیم این مجموعه برانگیخت اهمیت بر نفوذ این کتاب بزرگ در تاریخ ایران و اسلام است.

مشاهیر ادبیات فارسی/مولوی/آثار مولوی
کتاب
64d24ba9b887a.jpg

مثنوی معنوی

مولانا جلال الدین محمد بلخی

موضوع کتاب مثنوی معنوی از مولانا محمد بلخی خلاصه داستانها، قطعات و تمثیلات، دوبیتی ها، تک بیتی ها، رباعیات، زندگی نامه و چند مقاله که به اهتمام محسن غیور در سال 1363 منتشر شده است

نظم/شعر کلاسیک/مثنوی‌ها
کتاب