577e7433ea55c.jpg

یادنامه ابوالفضل رشیدالدین میبدی جلد دوم

مکان چاپ: یزد ناشر: اتشارات یزد تاریخ چاپ: ۱۳۷۹ هجری شمسی تیراژ: ۲۰۰۰ نوبت چاپ: اول زبان: فارسی

با اینکه بیش از نیم قرن از چاپ نخستین مقالات تحقیقی درباره ابوالفضل رشیدالدین میبدی یزدی نمی گذرد، اما تلاش محققان در زدودن ابهام از زندگی وی و بیان ارزش تفسیر گرانسنگ او، مایه مباهات است. در این تفسیر از سه منظر به حقایق قرآنی نگاه شده. در النوبة الاولی، ترجمه ساده و روان نثر کهن ارائه شده، در النوبة الثانیة تفسیری با توضیح کلمات و ترکیبات قرآن و آوردن شأن نزول آیات همراه با روایات، سعی در روشن ساختن مفاهیم قرآنی دارد و در بخش سوم نیز، با تکیه بر مبانی عرفان اسلامی و سخنان بزرگان اهل تصوف، تفسیری عرفانی از آیات ارائه داده است. برای ارج نهادن بر این مفسر و تفسیر گرانمایه وی، اداره فرهنگ و ارشاد و دانشگاه آزاد میبد استان یزد، تصمیم به برگزاری بزرگداشت گرفت. این گنگره با شرکت محققان ایرانی و خارجی در اردیبهشت 1374 برپا شد. این مقالات در دو جلد به چاپ رسید که کار بازخوانی، آماده سازی، ویراستاری و تهیه فهرستهای مختلف جلد اول بر عهده دکتر یدالله جلالی بندری بود و جلد دوم بر عهده دکتر مهدی ملک ثابت افتاد. مقالات به ترتیب نام نویسندگان مرتب شد و در جلد اول نویسندگانی با حروف اول الف تا س شامل 25 و بقیه نامها شامل 19 مقاله در جلد دوم به طبع رسید.

منابع مشابه بیشتر ...

659fff19af67a.jpg

گزارش پژوهشهای اعضاء آموزشی دانشگاه پهلوی سال تحصیلی 1352-1353

جمعی از نویسندگان

از آنجا که در دانشگاه پهلوی از بدو تاسیس به کیفیت بیشتر از کمیت توجه شده است طبعا برنامه های تحقیقاتی در این دانشگاه از موقعیت و مقام ممتازی برخوردار بوده است و اعضاء آموزشی دانشگاه با درک این واقعیت، به انتشار تحقیقاتی ارزنده در نشریات ایرانی و خارجی مبادرت ورزیده اند که از سال گذشته در اولین مجموعه "گزارش پژوهشهای اعضاء آموزشی دانشگاه پهلوی" منتشر گردید. و اکنون نیز این مجموعه که منعکس کننده کوششهای انتشاراتی اعضا آموزشی دانشگاه پهلوی در سال تحصیلی 52-53 می باشد.

659ffc136c8b4.jpg

گزارش پژوهشهای اعضاء آموزشی دانشگاه پهلوی سال تحصیلی 1350-1351

جمعی از نویسندگان

در این مجموعه کوشش شده است مقالاتی که بوسیله اعضاء کادر آموزشی دانشگاه پهلوی در سال تحصیلی 1352-1351 منتشر شده است با ذکر عنوان، نویسنده، مجله و تاریخ انتشار و ثبت گردآوری و در اختیار دانشمندان، و اندیشمندان و دانش پژوهان قرار گیرد. تعداد 291 مقاله در این مجموعه احصاء شده است که 88 مقاله آن مربوط به دانشکده ادبیات و علوم 85 مقاله آن مربوط به دانشکده پزشکی، 4 مقاله آن مربوط به دانشکده دامپزشکی، 66 مقاله آن مربوی به دانشکده کشاورزی و 48 مقاله آن مربوط به دانشکده مهندسی است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

661e82f690676.jpg

تاریخ معاصر ایران (کتاب اول)

جمعی از نویسندگان

موسسه امیدوار است با انتشار این مجموعه در نهایت بتواند در ارج نهادن به سند و اشاعه فرهنگ مستندگویی در تاریخ تلاشی درخور نموده و در این راه بخشی از سوالات و خواسته های وسیع ملتی بزرگ را پاسخ دهد و به همراه سایر فعالیتهای تحقیقاتی و انتشاراتی مصمم است به منظور نشر آثار فرهنگی و تاریخی با بهره جویی از مجموعه اسناد و مدارک خود دست به انتشار سلسله کتابهایی با عنوان تاریخ معاصر ایران بزند و در این راه به توکل الهی و یارای استادان و محققان و اهل علم امید بسته است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب
6613ebd54fc03.jpg

اسنادی از مطبوعات و احزاب دوره رضاشاه

جمعی از نویسندگان

اسناد کتاب حاضر بیانگر جو محدود و بسته حاکم بر مطبوعات و احزاب دوره رضاشاه است، متعلق به بایگانی وزارت دربار و ریاست وزرای دوره پهلوی اول است. قسمت اول اسناد این کتاب به مطبوعات و قسمت دوم به احزاب اختصاص داده شده است. در قسمت مطبوعات بخش اول اسناد عمدتا شامل مکاتبات مدیران مطبوعات با عبدالحسین تیمورتاش وزیر دربار رضاشاه در خصوص درخواست رفع سانسور یا توقیف از نشریه خود و یا ابراز وفاداری نسبت به دستگاه حاکمه است. بخش دوم مربوط به انتشار روزنامه های پیکار و نهضت در برلن و اقدامات دولت ایران در جلوگیری از انتشار این روزنامه ها و ممانعت از ورود نسخ آن ها به ایران و سایر کشورهاست. قسمت احزاب نیز که بخشی کوچک از اسناد این مجموعه را به خود اختصاص داده، دربرگیرنده اسناد وزارت دربار در فاصله سال های 1304 تا 1311 ه.ش است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب