اخیراً رمان «سنگ صبور» توسط دکتر محمدرضا قانون‌پرور به زبان انگلیسی ترجمه شده است. وی در مقدمه کتاب نظریات خود را درباره این رمان نوشته است که می‌خوانید. قانون‌پرور، رمان سنگ صبور را صدای نویسنده می‌نامد که با همه انسان‌ها سخن می‌گوید و به دلیل کوشش هنرمندانه نویسنده در ارائه دیدگاه شخصی خود از زندگی و به عنوان بازتاب دقیقی از جامعه یکی از مهمترین آثار ادبی ایران می‌داند.

منابع مشابه بیشتر ...

610947f46e597.jpg

منطق عارفان داستان یوذاسف و بلوهر حکیم (منظوم)

سید علینقی امین

موضوع این کتاب دو مطلب اساسی است. یکی هویت تاریخی قهرمانهای داستان عرفانی یوذاسف و بلوهر و دیگری مشابهات و وجوه اشتراک و افتراق داستانهایی که پس از آن در این زمینه در آثار ادبی، عرفانی و فلسفی به پارسی و عربی بین مسلمانان منتشر شده است. مولف کتاب منطق عارفان داستان یوذاسف و بلوهر حکیم سید علینقی امین است که در سال 1375 توسط نشر طیب منتشر شده است.

5fc8d906087f3.jpg

دیوان مجنون تویسرکانی

محمد حسین تویسرکانی

کتاب حاضر بخشی از آثار ادبی محمد حسین تویسرکانی متخلص به مجنون است که به کوشش احمد کرمی و با مقدمه عبدالرحمن پارسا تویسرکانی به چاپ رسیده است. کتاب توسط احمد کرمی و در سال 1369 منتشر شده است

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

580d1771ebcfc.PNG

نوشتن‌درمانی در بوف کور

محمدرضا قانون پرور

در ادبیات معاصر ایران، بوف کور صادق هدایت تنها اثری نیست که با نوشتن در رابطه با مداوا و درمان سروکار دارد. برای مثال در آخرین اثر صادق چوبک «سنگ صبور» شخصیت اصلی داستان یعنی احمدآقا نیاز روانی خود را به نوشتن به این صورت بیان می‌دارد: از خودم بدم میاد. برای اینه که نمی‌نویسم. زندگی برام جهنم شده. حالا دیگه کارم پخته و جاافتاده شده..... .

پژوهش‌ها/نقد و نظریه ادبی پژوهش‌ها/پژوهش در ادبیات داستانی
مقاله