در کلاس روش تحقیق من هستم و 18 نفر دیگر، گلاس فوق‌لیسانس و این همه جمعیت استاد می‌گوید تاکنون سابقه داشته است! دکتر جلالی درباره روش تحقیق برای نگارش پایان‌نامه درس می‌دهد باید در ایام نوروز مقاله‌ای بنویسیم تا معلوم شود که بخشی از موارد تدریس شده را عملا می‌توانیم در نگارش مقاله اجرا کنیم که قرار است در اردیبهشت ماه مراسم بزرگداشتی برای دکتر اسلامی ندوشن در یزد برگزار شود. انگیزه‌ای در خود می‌یابم که در این باره مقاله‌ای بنویسم به سراغ کتاب تک درخت می‌روم و تازه متوجه گستردگی و عظمت موضوع می‌شوم.

منابع مشابه بیشتر ...

627cfc5901e15.jpg

ماجرای پایان ناپذیر حافظ

محمدعلی اسلامی ندوشن

محمدعلی اسلامی ندوشن در مورد کتاب ماجرای پایان ناپذیر حافظ می گوید: ".... در میان همه کتابهای نظم و نثر فارسی دری تنها دو کتاب مجموعیت روح ایرانی را در خود بازمیتاباند، یکی شاهنامه و دیگری دیوان حافظ. میان این دو کتاب با همه فاصله زمانی و موضوعی، وجه تشابهی دیده می شود، و از سوی دیگر تباین بزرگی بدین معنا که شاهنامه سرگذشت قوم ایرانی در دوران سرزندگی، بالندگی و سرفرازیش است، در حالی که حافظ او را در دوران پرشکستگیش می سراید. و چون دیوان بیانگر حال و روز ایرانی است طی این ششصد سال بیش از هر کتاب دیگر مورد التجا و مراجعه بوده است. ایرانی، از شاهنامه و دیوان یکی را به دست و یکی را به دست دیگر داشته و با همه فرسودگی از هر دو تسلا و نیرو می گرفته است...."

61b8abb1006d4.jpg

چهارده کتاب

محمدعلی اسلامی ندوشن

در این جزوه چهارده کتاب از محمدعلی اسلامی ندوشن چاپ شده است. در معرفی هر کتاب علاوه بر فهرست مطالب، عبارت هایی از مقدمه نقل شد تا مبین روح و مفهوم کتاب باشد و در پایان شرح مختصری درباره نویسنده اضافه شده است.