فضل ‌الله رضا (1293 - ) مهندس برق، استاد دانشگاه و سفیر سابق ایران است. وی لیسانس رشتهٔ مهندسی برق را از دانشگاه تهران و فوق لیسانس را از دانشگاه کلمبیای آمریکا و مدرک دکترا را از دانشگاه پلی تکنیک نیویورک دریافت کرد. فضل ‌الله رضا عضو افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و علاوه بر تحقیقات علمی در رشته های ادبی نیز تلاش های بسیاری داشته است. کتاب پیش رو که مجموعه ای از مقالات فرهنگی و سخنرانی های اوست از 4 دفتر با عناوین سفر به آمریکا (دوران دانشجویی در تهران و پس از آن آمریکا)، مقالات ادبی – فرهنگی (چرا شاهنامه را دوست دارم، وزیر مآل اندیش، قطره ای از دریا، دو قصیده عارفانه از گویندگان معاصر و یک نامه خصوصی)، علم و عرفان (در پیرامون علم و عرفان و در مناظره اصحاب علم و دین) و سخنرانیها (در آمریکا و ایران) تشکیل شده است. این کتاب در سال 1380توسط انتشارات صدای معاصر به چاپ رسیده است.

منابع مشابه بیشتر ...

660e920253dd9.jpg

پنجاه سال خدمت در ایران

میس جین الیزابت دولیتل

این کتاب را انجمن فارغ التحصیلان مدرسه آمریکایی برای آگاهی بیشتر علاقمندان به خدمت و زندگی میس جین الیزابت دولیتل در طول اقامت پنجاه ساله اش در ایران منتشر کرده است.

65ef2775a514b.jpg

بزرگان ما - جلد اول

ع. فاضل زاده بدیع

موضوع کتاب بزرگان ما تالیف ع. فاضل زاده بدیع شرح حال و منتخب اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی است که در سال 1312 منتشر شده است

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

65ef124d06ab5.jpg

دیدها و اندیشه ها (دوازده مقاله و سخنرانی)

فضل الله رضا

آنچه در این دفتر عرضه میشود بخشی از سخنرانی هاییست که در تهران توسط پروفسور رضا ایراد شده و مقالات پیوست هم در سالهای بعد در پاریس نگاشته شده اند. عنوان کتاب اشاره ایست به دیدها و اندیشه های نگارنده در سخنرانیها و مقالات این مجموعه.

کلیات/مجموعه مقالات
کتاب