58851c6897f9f.PNG

مختصر دستور زبان فارسی: صرف، نحو، تست برای استفاده دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و داوطلبان کنکور دانشگاه

این کتاب مختصری از دستور زبان فارسی شامل صرف، نحو و تست است که برای استفاده دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و داوطلبان کنکور دانشگاه در سال 1343 تألیف شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.

64d8d63906715.jpg

فرهنگ دستوری

محمد مهیار

دست يافتن به فرهنگ جامع واژگان و اصطلاحات زبان فارسي ، آرزويي است كه هر فارسي زباني كه به نوعي با انديشه و كتاب سرو كار دارد در فكر خود مي پرورد ؛ و تلاش در اين راه وجهه همت بسياري از خدمتگزاران به فرهنگ و تمدن و ادبيات فارسي و ايراني است. اما اين مهم بدون حصول مقدماتي چند ميسرنمي شود ، يكي از اين مقدمات ، تاليف و تدوين واژه نامه هاي اختصاصي در رشته ها وفنون و علوم مختلف است .البته تدوین فرهنگ اختصاصی برای رشته ای خاص در زبان فارسی سابقه ای بس طولانی دارد و عمر آن کمتر از درازنای تاریخ نظم و نثر فارسی نیست، به گونه ای که یکی از قدیمی ترین کتب منثور زبان فارسی، فرهنگ اختصاصی در مفردات طب است، موسوم به الابنیه عن حقائق الادویه که در واقع توجه پیشینیان ما به این شاخه از فرهنگ نویسی را نشان می دهد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

5fc7b19585e1c.jpg

آئین دبیری، دستور جدید املاء برای دبیرستانها، جلد دوم

سیدکمال طالقانی

دراین کتاب سعی شده که در ضمن ترجمه لغات، دانش آموزان به روش استفاده از کتب لغت و پیدا کردن ریشه و اصل کلمه و یا مشتقات آن راهنمایی شوند، زیرا یکی از اموری که در درس املاء باید مورد توجه باشد چگونگی پیدا کردن لغت و بدست آوردن ریشه کلمات است و این وقتی ممکن است که به قواعد صرف عربی دانائی حاصل گردد. کتاب توسط شرکت سهامی چاپ و نشر کتاب اصفهان چاپ شده است

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب
5f870f2cc3aad.png

اصول دستور زبان فارسی؛ شامل صرف و نحو، تجزیه و ترکیب، مفردات، تست

سیدکمال طالقانی

مندرجات این کتاب عبارتند از: صرف و نحو، تجزیه و ترکیب، مفردات و تعلیقات، پرسش و تست که در شش بخش برای استفاده دانش‌آموزان دوره دوم به‌ویژه شعبه ادبی و داوطلبان کنکور دانشگاه و دانشجویان دانشکده ادبیات و دیگر علاقمندان تنظیم گردیده است. برای اینکه کتاب هم یک دستور مختصر و هم جامع باشد، اصول و کلیات در متن و بقیه مطالب در حواشی و بخش‌های جداگانه قرار داده شده است تا هر کسی به فراخور احتیاج خود از آن بهره‌مند گردد. افزون بر قواعد صرف و نحو که مطابق کتاب‌های کلاسی و عقاید معروف برای شاگردان آموزشگاه‌ها با اسلوبی ساده و نیکو تألیف گردیده، پاره‌ای از مطالب لازم و نظرات شخصی و انتقادات دستوری که نتیجه مطالعات نگارنده است، در بخش جداگانه ذکر گردیده است.

دستور زبان/دستور زبان فارسی
کتاب