58870f7535dd0.PNG

مجموعه در ترجمه احوال شاه نعمت‌الله ولی کرمانی؛ مشتمل بر 1. رساله عبدالرزاق کرمانی؛ 2. فصلی از جامع مفیدی؛ 3. رساله عبدالعزیز واعظی

مصحح: ژان اوبن
مکان چاپ: تهران ناشر: کتابخانه طهوری تاریخ چاپ: ۱۳۶۱ هجری شمسی زبان: فارسی

اولین رساله مشتمل است بر شجره‌ای و پنج اصل و فرع. شجره در سلسله نسب شاه نعمت‌الله ولی، اصل اول در مولد و منشأ و شمایل و خصایل آن نامدار؛ اصل دوم در ایام استفاده و سلوک و استرشاد و سلسله خرقه و ارادت؛ اصل سوم در تکمیل و ارشاد و ذکر بعضی از مشاهیر اصحاب خلافت و واصلین بصحبت با کرامت؛ اصل چهارم در تصانیف رسایل و فواید جلایل از ارقام اقلام عنبرفام آن مقتدای انام و اصل پنجم در کرامات و حالات سعادت آغاز ولایت انجام و انقطاع ارادت اکمال و اتمام و فرع در تعداد اسامی نامی بعضی از اولاد رفیع العماد و بیان ظطری از فواضل و فضایل ایشان. دومین رساله فصلی از «جامع مفیدی» تألیف مستوفی یزدی، اقتباس از رساله صنع الله نعمت‌اللهی در احوال شاه نعمت‌الله ولی و اولاد او و سومین رساله در سیر شاه نعمت‌الله ولی است تصنیف عبدالعزیز بن شیر ملک واعظی.

منابع مشابه بیشتر ...

6370c7f77fc21.png

فرهنگ ناب حافظ

محمود نامنی, عطاءالله پرویز روشن

در این کتاب کوشیده شده تا درباره نکاتی درباره حافظ و شعر او بررسی صورت گیرد؛ از قبیل: بیان روند زندگانی حافظ برگرفته از متون و منابع معتبر علمی و تاریخی با استفاده از اشعار شاعران نوپرداز معاصر؛ نگاهی به ابعاد و زوایای شخصیت حافظ؛ چرایی تفأل به حافظ و چگونگی تفأل‌زدن؛ تدوین فصلی با نام فرهنگ واژگان اشعار حافظ با بیش از دوهزار واژه؛ فراهم کردن فرهنگ اشارات و تعبیرات عرفانی اشعار حافظ با بالغ بر پانصد واژه.

636cd3d39c0a6.png

شرح اعلام کشف المحجوب هجویری

حسن رستم‌زاد منصور

کتاب «کشف المحجوب» که در واقع پرده‌گشای اسرار حیات و درون گروهی از عاشقان و شیفتگان جمال محبوب ازلی و ابدی است، جلوه‌گاه ایمان و ذوق و دانش بزرگمردی است که گرچه شرح کاملی از احوال وی در دست نیست، ولی همین اثر عظیم نماینده وسعت اطلاعات او در علوم قرآنی و احادیث و عرفان است. در این کتاب خلاصه‌ای گویا از شرح زندگی افراد مندرج در کتاب «کشف المحجوب» هجویری ارائه شده و علاقمندان و عرفان‌پژوهان را در شناخت هرچه بهتر مندرجات کتاب به‌ویژه شخصیت عارفان و مشایخ راهنما است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

64107983edcf9.jpg

گزارش سفیر کشور پرتغال در دربار شاه سلطان حسین صفوی

ژان اوبن

کتاب گزارش سفیر کشور پرتغال در دربار شاه سلطان حسین صفوی نوشتهٔ گریگوریو پرئیرافیدالگو، ترجمهٔ اول از ژان اوبن و ترجمهٔ دوم از پروین حکمت است و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است. کتاب گزارش سفیر کشور پرتغال در دربار شاه سلطان حسین صفوی کتابی است حاوی گزارش‌های سفیر پرتغال در ایران، گرگوریوپریرا فیدالگو، در خلال سال‌های ۱۶۹۶ تا ۱۶۹۷ میلادی. خلیج فارس، اصفهان، دربار صفوی، وضعیت ایران با همسایه‌هایش، نقش کشورهای دیگر چون هلند و... از موضوعات جالب توجه این کتاب است.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب