چهارم دی ماه 1310 در اهواز و در خانواده‌ای که از برکت زحمت، دستش به دهانش می‌رسیده است متولد می‌شود. تحصیلات ابتدایی و متوسط را در اهواز می‌گذراند. از 10،12 سالگی همه تعطیلات تابستان را کار می‌کند. در آن گرمای نفس بر اهواز. تنها در مرداد ماه 1320 باید به مشهد می‌رود. تنقین خوزستان را تصرف می‌کنند و سفر زهر می‌شود. دبیرستان را که تمام می‌کند گرفتار سیاست می‌شود مثل دیگران. به زندان می‌افتد و فرصت ادامه تحصیل از دست می‌رود.

منابع مشابه بیشتر ...

65ae888a08243.jpg

علما و نویسندگان بوشهر: بر پایه کتاب الذریعه الی تصانیف الشیعه آقا بزرگ تهرانی‌

در مجموعه حاضر، مطالب مربوط به علما و دانشمندان بوشهری، از کتاب 28جلدی ((الذریعه الی تصانیف الشیعه))، استخراج و به فارسی برگردانده شده است .در بخش پایانی کتاب، مترجم علاوه بر مطالب مندرج در کتاب ((الذریعه))، توضیحات دیگری درباره شخصیت‌های یاد شده، ضمیمه کرده است.

6589945a6be8c.jpg

سیر سخن - جلد اول (شا‌مل‌ شرح‌ احوال‌ معروفترین‌ نویسندگان ایران‌ از قدیمیترین‌ ازمنه‌ تا‌ عصر حا‌ضر و برگزیده‌ آثا‌ر آنا‌ن‌)

احمد احمدی, حسین رزمجو

کوششی است از حسین رزمجو و احمد احمدی که شرح زندگینامهٔ شاعران و نویسندگان برجستهٔ تاریخ ادبیات ایران می باشد. سیر سخن، مجموعه ای کامل از شرح حال و زندگینامهٔ نویسندگان و شاعران برجستهٔ قدیم و معاصر ایران می باشد. کتاب حاضر به کوشش آقایان احمد احمدی و حسین رزمجو گردآوری و در سال ۱۳۴۳ توسط انتشارات کتابفروشی باستان در مشهد چاپ و انتشار یافت. کتاب سیر سخن، شامل شرح احوال معروف ترین نویسندگان و شاعران ایران، از قدیمی ترین ازمنه تا عصر حاضر و برگزیده آثار آنان از جمله: آثاری از علی دشتی، ملک الشعرای بهار، سعید نفیسی، رسول پرویزی، محمدعلی جمال زاده، ایرج افشار، عنصرالمعالی کیکاووس، عبدالرحیم طالبوف، ابولفضل بیهقی (تاریخ بیهقی) و سایر شاعران و نویسندگان مطرح ایران می باشد.