591b3f770d561.jpg

فرهنگ فشرده تاریخ ایران ( از آغاز تا پایان قاجاریه )

مکان چاپ: تهران تاریخ چاپ: ۱۳۷۶ هجری شمسی تیراژ: ۳۳۰۰ نوبت چاپ: اول زبان: فارسی

تاریخ آیینه تمام نمای وقایع و رویدادهای یک ملت و عبرت آموز نسلهای آینده آن است. ایران با گذشته پرافتخار تاریخی، نقش مهمی در فرهنگ و تاریخ جهان داشته است. کتاب فرهنگ فشرده تاریخ ایران به قلم عباس قدیانی با این انگیزه تدوین شده است تا مجموعه ای قابل دسترس برای علاقمندان مطالعه تاریخ فراهم نماید. این فرهنگ الفبایی تاریخی براساس واژه ها، لغات و اصطلاحات موجود در فرهنگهای دهخدا، معین دائره المعارف فارسی مصاحب و کتابهای مرجع تاریخ قدیم و اکثر کتب علمی و مرجع سالهای اخیر تهیه و گردآوری شده است. چاپ اول این کتاب در سال 1376 توسط انتشارات جاودان خرد در اختیار مشتاقان تاریخ و فرهنگ ایران قرار گرفت.

منابع مشابه بیشتر ...

65842fb75f4a7.jpg

داستانهای تاریخی وقایع برجسته باستان شکوفان ایران، پیش از دوران هخامنشی تا آخر دوران ساسانی

حسین جودت

موضوع کتاب داستانهای تاریخی وقایع برجسته باستان شکوفان ایران، پیش از دوران هخامنشی تا آخر دوران ساسانی و گردآورنده کتاب حسین جودت است که در سال 1353 توسط چاپ درخشان منتشر شده است.

64fc717f87018.jpg

فرهنگ لغات رنگرزی و چاپ پارچه

محسن حاجی شریفی, منصور ورزی

این فرهنگ دارای دو هزار و صد واژه متداول و مصطلح در رنگرزی و چاپ پارچه می باشد در این فرهنگ سعی شده است لغاتی که در ریسندگی و بافندگی چرم و پوست و قالی بافی، مربوط برنگرزی و چاپ می شود نیز مختصری گزیده و بیان گردد، فرمول شیمیایی و نام تجارتی برخی از ترکیبات مورد مصرف نیز ذکر گردیده است با توضیحات مختصری که در مورد بیشتر واژه ها داده شده است این کتاب را از صورت فرهنگ ساده بیرون آورده و به صورت راهنما جهت علاقمندان این رشته درآورده است.