57f20a24d51a4.PNG

دراسات فی التراث العربی؛ المختار من النشوار المحاضرة للتنوخی

مکان چاپ: کویت ناشر: مطبعة حکومة الکویت تاریخ چاپ: ۱۹۸۵ میلادی زبان: عربی

کتاب «نشوار المحاضرة واخبار المذاکرة» للقاضی ابی علی المحسن ابن علی التنوخی من کتب الأخبار الجیدة التی جمعت طرائف أدبیة ممتعة، لیست کلها من لهو الحدیث، ففیها ما یدعو الی مکارم الاخلاق و ما یحمل علی التأسی بأفاضل الناس فی الأعمال الجلیلة والمواقف النبیلة.

منابع مشابه بیشتر ...

635e8013e86fa.png

مفید العلوم و مبید الهموم: فرهنگنامه واژگان دشوار المنصوری فی الطب زکریای رازی

ابن حشاء تونسی

در میان کتب و رسائل پرارزش و محققانه زکریای رازی، کتاب «المنصوری» هم به لحاظ حجم نه‌چندان زیاد و هم به لحاظ جامعیت و ارائه مطالب در ده بخش اهمیت فراوانی دارد؛ بنابراین از دیرباز مورد توجه اهل فن در سراسر جهان اسلام و نیز اروپا قرار گرفته است. جایگاه ممتاز این کتاب و ضرورت دسترسی آسان به مفهوم و معنای اصطلاحات و لغات به‌کار برده‌شده در این کتاب را ایجاب می‌نمود؛ بنابراین کوشش‌هایی در این‌باره صورت گرفته که از جمله آنها باید به کتاب «مفید العلوم و مبید الهموم» اثر احمد بن محمد (ابن حشا» از حکیمان قرن هفتم مغرب اسلامی اشاره کرد که لغت‌نامه و فرهنگ اصطلاحات کتاب «المنصوری» را تهیه و تدوین نمود. کتاب حاضر ترجمه کتاب «مفید العلوم و ....» است.

62c972f07418a.jpg

سوره - جنگ دوم

جمعی از نویسندگان

مجله سوره، جنگ دوم مجموعه اشعاری است از شاعران معاصر و مقالات و قصه هایی از مخملباف ، محسن سلیمانی، قاسمعلی فراست، اکبر خلیلی و .... که در سال 1360 توسط واحد انتشارات حوزه اندیشه و هنر اسلامی منتشر شده است