دارابگرد توسط داراب بن بهمن بن اسفندیار بین سال‌های 336 تا 330 قبل از میلاد ساخته و بنیان نهاده شده است. اردشیر نواده ساسان و پسر بابک بین سال‌های 230 تا 224 میلادی حکومت دارابگرد را داشته است. این شهر نخستین پایگاه پیشرفت و جنگ‌آوری‌های اردشیر بابکان بوده است. این کتاب اثر زنده‌یاد حسین آزماست که حاصلی است از تلاش مستمر چندساله و ریشه در علاقه مفرطش به زادگاهش دارد که با تفحص و تتبع و مراجعه به کتابخانه‌ها و ادارات و مسافرت به روستاها این مجموعه نفیس را گردآوری کرده تا خوانندگان را بر گذشته و حال این دیار آگاه کند.

منابع مشابه بیشتر ...

6644cf685d7cb.jpg

مجموعه مقالات مردم‌شناسی ایران - جلد اول

سیدعلی اصغر شریعت زاده

"مردم‌شناسی ایران "اولین شماره از مجموعه حاضر، حاوی سلسله مقالاتی است از "سید علی اصغر شریعت‌زاده "در خصوص فرهنگ عامه، آداب و رسوم و انسان‌شناسی مردم نقاط مختلف ایران که با این عناوین به طبع رسیده است :سنت، نقاره‌خانه آستان قدس رضوی، آداب میزبان در اسلام، پوشاک محلی ایران، آلاچیق ترکمن، مسکن سنتی در سیستان و بلوچستان، ترانه‌های عامیانه میامی، و تعزیه .

664211f2846b6.jpg

گیلان‌نامه: مجموعه مقالات گیلان‌شناسی - جلد اول (در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و مردم‌شناسی)

جمعی از نویسندگان

گیلان نامه "مجموعه مقالاتی است در زمینه تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان، ادبیات و مردم‌شناسی منطقه گیلان .این مجموعه شامل مقالاتی است از نویسندگان مختلف با این عناوین "ماکیان در سرزمین گیلان و دیلمستان از محمود پاینده؛ نامهای گیلانی (برای پسران و دختران) از م. پ. جکتاجی؛ دیوان پیر شرفشاه دولابی از عباس حاکی؛ قلیان کوبی از جعفر خمامی زاد؛ گیلان از دیدگاه هنر از جهانگیر سرتیپ پور؛ واژه های گیلکی از سیروس شمیسا؛ دولاب و خشم دو شهر گمشده از علی عبدلی و ....