این کتاب تألیف مورخ و منشى عهد سلجوقيان روم محمود بن محمد آقسرائی، كه در اوايل قرن هشتم هجرى درباره اوضاع تاريخ‌ها و تاريخ اسلام از هجرت پيامبر تا سلجوقيان، مغول و پادشاهان روم نوشته است. نویسنده كتاب را به چهار اصل تقسيم كرده است تا در آن درباره‌ وضع تواريخ و کیفیت فايده‌ آن و تاريخ اسلام از هجرت پيامبر اسلام تا برافتادن عباسيان، فرمانروايى سلجوقيان، خاقان‌هاى مغول، پادشاهان روم، اميران و صاحب منصبان روزگار ايشان و رويدادهایى كه در دوره‌ ملازمت مشاغل ديوانى آنها بوده است، سخن گويد.

منابع مشابه بیشتر ...

6661b4ba5365f.jpg

زنان بنام در تاریخ ایران - جلد اول (از آغاز تا انقراض ساسانیان)

کامیاب خلیلی

در جلد اول این مجموعه زنان نام‌آور ایرانی، از عهد باستان تا دوره انقراض ساسانیان معرفی شده‌اند. برخی از این زنان عبارت‌اند از: ماندانا، سپاکو، آریان، اسپارترا، آتوسا، مروئه، رخسان، اباکیش، فدیمه، پارمیس، آمی تیس، ساندوسه، مانیا، رکسانه، ایندوک، برسین، آپامه، رینا، رودگون، رام بهشت، انوشه دخت، آذر ناهید، نرسی دختک، پوران و آزرمیدخت. گفتنی است در کتاب، فراوان به روایات هرودت، دیاکونوف، کتزیاس، و گزنفون استناد می‌شود. پایان کتاب شامل "گاه شناسی " است که در آن محدوده تقریبی تاریخ حیات هر یک از شخصیت‌های تاریخی متن، تعیین شده است.

66587c5899664.jpg

با حماقت بجنگیم

هاشم مخیر ایرانی

کتاب با حماقت بجنگیم نوشته دکتر هاشم مخیر ایرانی است که در سال 1372 منتشر شده است و موضوع کتاب در مورد ایران و جمعیت ایران و سبک و شیوه زندگی مردم در ایران اشاره دارد

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

6016a76ebf11a.jpg

تاریخ سلاجقه یا مسامره الاخبار و مسایره الاخیار

محمود بن محمد آقسرائی

تاریخ سلاجقه، یا مسامره الاخبار و مسایره الاخیار تالیف خواجه کریم الدین محمود بن محمد آقسرائی مورخ و منشی عهد سلجوقیان روم، که در اوایل قرن هشتم هجری درباره اوضاع تاریخ‌ها و تاریخ اسلام از هجرت پیامبر تا سلجوقیان، مغول و پادشاهان روم نوشته است. کتاب به چهار اصل تقسیم شده است تا در آن درباره وضع تواریخ و کیفیت فایده آن و تاریخ اسلام از هجرت پیامبر اسلام تا برافتادن عباسیان، فرمانروایی سلجوقیان، خاقانهای مغول، پادشاهان روم، امیران و صاحب منصبان روزگار ایشان و رویدادهایی که در دوره ملازمت مشاغل دیوانی آنها بوده است، سخن گوید.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی
کتاب