از جمله مسائل ضروری که در این کتاب بدان پرداخته شده، تاریخچه تحول زبان پارسی دری است. در این فصل نویسنده زبان پارسی دری را در درازای تاریخ بیان داشته است. در ارتباط با همین مسئله، موضوعات جداگانه‌ای که مربوط با چگونگی تحول زبان دری است، مورد توجه قرار گرفته است. درباره اسم، ضمیر، صفت، عدد، قید و ... توضیحات دقیقی آورده شده و برای هر فصل پرسش‌ها و تمرین‌هایی آورده شده که بسیار خواندنی است. فصل دوم درباره فعل و فصل سوم اختصاص به نشانه‌گذاری و اهمیت آن در نگارش دارد. ویژگی‌های نثر در فصل چهارم بررسی شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

634e90639cee5.jpg

آذریون

فیاض مهرآئین

کتاب حاضرنخستین گزینه شعر فیاض مهرآئین است که راه توشه گشت و گذار و آزمون های چند ساله او در قلمرو شعر کهنسال زبان دری است و در سال 1368 توسط انجمن نویسندگان ولایت بلخ منتشر شده است

5fafa3e00ffcb.png

درآمدی بر زبانشناسی

کوروش صفوی

جهان زبان انسانی همچون دنیای فکر بشری، پهنه‌ای کران ناپیدا و اقیانوسی ژرف است؛ ولی می‌توان امیدوار بود با آثاری از این قبیل، جویندگان را لااقل با حواشی و دامنه‌های این پهنه آشنا کرد. این کتاب کوشیده تا کنجکاوی علاقمندان زبان‌شناسی را تا حدی ارضا کند و از مبانی و مفاهیم و معیارها و روش‌های زبان‌شناسی نوین تصوری اجمالی و نسبتا جامع به دست دهد.