برای گفتگو از فرهنگ و انقلاب فرهنگی لازم است داستان را به چند بخش گردانیده و از هر کدام جداگانه سخن گفت تا در پایان آنها را به یکدیگر مربوط کرده و به نتیجه دلخواه رسید. نخست باید دانست فرهنگ چیست و برای چیست؟ آن را به چند معنی می‌گیرند و معنای دلخواه ما کدام است؟ دوم باید دید پیشینه و تاریخچه آموزش و افزارهای آن در ایران چه بوده و از چه راه‌هایی فرهنگ به مردم یاد داده می‌شده است؟ سوم باید دید نهاد فرهنگی مورد انتقاد که باید آن دگرگونی پدید آید، چیست؟ و بالاخره اینکه باید دید انقلاب در فرهنگ به چه معنایی است و چگونه می‌توان این انقلاب را پدید آورد؟ در این کتاب به این مسائل پرداخته شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

63555f303a6cf.jpg

ده مقاله درباره زبان، فرهنگ و ترجمه

مهشید مشیری

کتاب حاضر شامل 10 مقاله در زمینه های فرهنگ، زبان وترجمه است، که پیش از این به طور جداگانه در مجامع علمی و در نشریه های تخصصی به صورت گفتار یا نوشتار ارائه شده است. مطالب این مجموعه، که چکیده سالها مطالعه، تحقیق و کار مداوم نگارنده است، در بیشتر موارد، جدید است و برای نخستین بار در زبان فارسی مطرح می شود.

624d998152d15.png

دستور فرهنگ (جلد دوم)

احمد سعادت

این کتاب دربرگیرنده حکایات و داستان‌هایی از متون کهن فارسی در شصت درس برای دانش‌آموزان است که ضمن حکایت‌ها، مضامین اخلاقی و ادبی به دانش‌آموز آموخته می‌شود.