مقاله‌هایی که در این کتاب جمع‌آوری شده، شیوه تدریس نابوکوف در ولسلی و کورنل را نشان می‌دهند. مضمون این مقالات یادداشت‌های نویسنده برای ایراد خطابه‌های درسی است. او در این گفتارها درباره کتاب‌ها و نویسندگان حوزه ادبیات اظهارنظر کرده است؛ از قبیل چارلز دیکنز و «خانه بی‌پناه»، جین آوستین و «مانسفیلید پارک»، گوستاو فلوبر و «مادام بوواری» و .... .

منابع مشابه بیشتر ...

663cc76ad0fdc.jpg

موج آفرینی

ماریو بارگاس یوسا

« کتاب موج آفرینی » نوشته ماریو بارگاس یوسا، بیش از 40 مقاله از این نویسنده بزرگ پرو را گرد هم آورده است. این کتاب توسط جان کینگ ویرایش شده است که او این مقالات را نیز به انگلیسی ترجمه کرده است. وارگاس در مورد سیاست، ادبیات، فرهنگ عامه، حرفه نویسنده و موضوعات دیگر می نویسد. حالات روحی او در سراسر کتاب بسیار متفاوت است: عصبانی، آزرده، احساساتی، خشمگین و شیفته. کتاب پر از بینش ها و خاطرات جذاب است. برای مثال، خواندن این که چگونه اولین رمان بارگاس یوسا سوزانده و محکوم شد، جذاب است. او اغلب به فیدل کاسترو، رهبر کوبا حمله می کند. یکی از بهترین انتخاب ها، «داستان یک قتل عام»، از قتل غم انگیز گروهی از روزنامه نگاران می گوید. این قطعه ما را به دنیای چریک های راه درخشان و سرخپوستان ایکیچانو می برد. کتاب موج آفرینی که سی سال نگارش را در بر می گیرد، توسعه تفکر ماریو بارگاس یوسا نویسنده برنده جایزه نوبل را در مورد سیاست و فرهنگ دنبال می کند و وسعت علایق و علایق او را نشان می دهد. در اینجا مراقبه های زیرکانه ای در مورد انقلاب کوبا، استقلال آمریکای لاتین، و تروریسم مسیر درخشان پرو است. تعامل درخشان با چهره های برجسته ادبیات مانند جویس، فاکنر و سارتر. و مشاهدات در مورد قبرستان سگ ها که در آن رین تین تین دفن شده است، چاقوی لورنا بابیت، و شکست های سیستم مدرسه عمومی انگلیسی.

663cc56bf2f36.jpg

نگاهی دیگر (مقالات و نقدها)

نصرالله پورجوادی

مطالبی که در این دفتر جمع آوری شده است مقالات و نقدهایی است که در طی دوازده سال گذشته به مرور نوشته و در مجله های مختلف، به خصوص در نشر دانش چاپ شده است. سه مقاله و نقد قبل از انقلاب و مابقی بعد از انقلاب نوشته شده است، بعضی مقاله است، بعضی مطالبی است که به مناسبتهایی به عنوان سرمقاله نوشته و در نشر دانش چاپ شده است بعضی دیگر نقدهایی است که بر کتابهای فارسی و انگلیسی نوشته ام. همه مقالات و نقدها تالیفی است به استثنای یک مقاله که از انگلیسی نوشته ام. همه مقالات و نقدها تالیفی است به استثنای یک مقاله که از انگلیسی ترجمه کرده ام و آن مقاله "نزاع دیوانگان با خدا" نوشته هلموت ریتر است. (تاریخ و محل اولین چاپ مقالات و نقدها در انتهای هر مقاله ذکر شده است)