به طور کلی، کتابخانه‌ها در زمینه‌های جمع‌آوری، پردازش، حفاظت، انتقال و استفاده از اطلاعات و دانش‌های ثبت‌شده فعالیت داشته‌اند. وظایف اصلی کتابخانه‌ها بدون تغییر باقی مانده اما فعالیت‌های طرح‌ریزی شده برای انجام آن وظایف تغییر کرده است. این کتاب با طرح عناوینی شناخته‌شده همانند سازمان کتابخانه، کتابخانه و جامعه و مسائلی از این قبیل در نظر دارد تا تحلیلی جامع از موضوعات مختلف همچون انواع مختلف کتابخانه، تحول کتابخانه عمومی در هند، آمریکا و انگلستان، قوانین مربوط به کتابخانه‌ها، سازماندهی کتابخانه، کتابداری به عنوان یک تخصص، سانسور و حق تألیف و قوانین علم کتابداری به دست دهد.

منابع مشابه بیشتر ...

654b71be09947.jpg

فرهنگ اصطلاحات کتابداری

ایرج افشار در مقدمه کتاب می گوید: روش کار کتاب به این صورت است که در باب هر اصطلاح در جلسات بحث می شد و لفظ مناسب انتخاب می گردید و چون یک بار همه لغات بررسی شد بار دوم به تعریف کردن اصطلاحات پرداخته شد و مطالبی که تحریر میشد با اصطلاحاتی که لازم داشت یادداشت میشد و سپس به صورت نهایی تدوین گردید.

65310ddeb4290.jpg

مرجع شناسی عمومی فارسی و عربی

قاسم صافی

این کتاب شامل: مراجع و نحوه استفاده از آن فرهنگ‌ها (واژه‌نامه‌ها) دایره‌المعارف‌ها و دانشنامه‌ها کتاب‌شناسی‌ها سالنامه‌ها مرجع‌نگاری.