6012c39aa48bb.jpg

ادبیات پارسی برای کلاسهای چهارم دبیرستان (ادبی-ریاضی-طبیعی)

مکان چاپ: تبریز ناشر: کتابفروشی حقیقت تاریخ چاپ: ۱۳۳۷ هجری شمسی زبان: فارسی

موضوع این دفتر ادبیات پارسی برای کلاسهای چهارم دبیرستان (ادبی-ریاضی-طبیعی) مطابق با برنامه جدید وزارت فرهنگ است که توسط هیئتی از مولفین در سال 1337 و توسط کتابفروشی حقیقت منتشر شد

منابع مشابه بیشتر ...

65e488b53602d.jpg

سریر سخن: مجموعه مقالات دومین همایش پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی

جمعی از نویسندگان

این مجموعه دربرگیرنده‌ی 65 مقاله‌ی دومین همایش پژوهش‌های ادبی است. این همایش در سال 1381 به همت مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی و دانشگاه الزهرا برگزار گردید. مقالات عرضه شده در این مجموعه "زبان و ادبیات ایران باستان"، "ادبیات فارسی کلاسیک"، "ادبیات معاصر"، "زیباشناسی و بلاغت"، "نقد ادبی و ادبیات تطبیقی"، "زبان و ادبیات فارسی در خارج از مرزها"، "مطالعات زبان‌شناسی".

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

665c93a59b7fb.jpg

مجموعه مقالات کنگره ولایت و اهل بیت (ع) در گستره ادب فارسی - جلد اول

جمعی از نویسندگان

در این مجموعه مختصر که سیری است در صحن تماشایی گلستان ادب فارسی و غوصی است در دریای بی کرانه و بی بن آن و به منزله مشتی است نمونه خروار و اندکی از بسیار خواهیم دید که سخنوران فارسی گو در ادوار مختلف و برهه های گوناگون به حسب اقتضای وقت و تناسب حال چگونه در خصوص کیان اسلام و اولیای الهی و اهل بیت پیامبر به عنوان عالیترین اسوه های انسانی چکامه ها سروده و از سر عشق و سوز نغمه ها سر داده اند و در این راه بی توقع متاع کم بهای دنیوی، تمام اخلاص و توان هنری خور را به کار بسته و انواع گونه گون ادبی و قالبهای متنوع آن را به خدمت گرفته اند و به جرات می توان گفت که بزرگان ادب فارسی در پرتو اسلام عزیز و انس با معصومین و معارف والای آنهاست که بر اوج قله های اشتهار و جاودانگی صعود کرده اند.

کلیات/مجموعه مقالات
کتاب
665c73f565a06.jpg

جنگ (دفتر هشتم) 1349

جمعی از نویسندگان

دفتر هشتم این جنگ در سال 1349 در اصفهان منتشر شده است. " روشن شدن مسئله ابهام در شعر و بخصوص شعر فارسی با آن سابقه هزار ساله اگر چه مستقیما به روشن شدن تفاوت میان نظم و شعر وابسته است لیکن از آنجا که شناختن و شناساندن مرز میان شعر و نظم آنهم شعر فارسی آن چنانکه تصور میرود ساده نیست، به ناچار باید از طرف دیگر به این مسئله توجه کرد و آن اینکه امید داشت اگر مسئله ابهام در نظم و شعر کهن از سویی و از سوی دیگر در شعر امروز روشن گردد. حدودا تفاوت میان نظم و شعر نیز روشن شده است با اینهمه در اینجا حد ادعای نویسنده این مقاله تنها تعهد مقدمه ایست بر این مهم و نه بیشتر."

نثر/متون کهن/گزیده‌ نظم و نثر
کتاب