موضوع این کتاب، فهرست نسخه‌های خطی فارسی کتابخانه دانشگاه استانبول است که توسط توفیق هاشم‌پور سبحانی و حسام الدین آق‌سو گردآوری و در سال 1374 توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است

منابع مشابه بیشتر ...

662e49dab4b5a.jpg

فهرست مجله های در کتابخانه ملی ایران

فهرست موجود شامل کلیه مجلات موجود در مخزن نشریات ادواری کتابخانه ملی است که در سال 1357 منتشر شده است.

662e474358c53.jpg

فهرست انتشارات بنیاد فرهنگ ایران - سال 1348

کتاب حاضر فهرست انتشارات بنیاد فرهنگ ایران است که در سال 1348 منتشر شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

614aec3939be0.png

شهید راه حقیقت و عشق؛ حسین بن منصور حلاج و آثار او

حسین بن منصور حلاج در تاریخ بشریت یکی از ستون‌های رفیع ایمان، عشق و شرف است، به عنوان شهیدی که همه مکتب‌های تفکر اسلامی را تحت تأثیر قرار داده، در دل‌ها جایگاهی خاص برای خود فراهم کرده است. این کتاب یکی از اهداف آن نشان دادن ارتباط حلاج و اقبال است. اثر به دو صورت کتاب طراحی شده و از هفت بخش شکل یافته است: زندگانی حلاج، مجادلات او، اندیشه‌ها و تأثیر او در کتاب اول در چهار بخش آمده است: روزگار او و محیط وی، حیات او و مجادلاتش، اندیشه‌های او تأثیرات او. کتاب دوم به آثار حلاج اختصاص داده شده و از این بخش‌ها تشکیل شده است: کتاب الطواسین، دیوان حلاج، سخنان حلاج و مناقب او.

شرح حال/تک نگاری
کتاب
60b4cdf869bff.jpg

مثنوی 1 (نظم 4 بخش 1)

توفیق سبحانی

کتاب مثنوی ۱؛ (نظم ۴ بخش ۱) نوشته توفیق هاشم‌پور سبحانی یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور است که برای تدریس در رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه طراحی و تدوین شده است. درس مثنوی 1 گزیده ای از قصص سه دفتر اول، دوم و سوم مثنوی است. تمام دیباچه دفتر اول و گزیده دیباچه‌های دفتر دوم و سوم که حاوی نکته‌هایی درباره مولانا، مثنوی و مسائل مربوط به مثنوی است آمده است.

نظم/شعر کلاسیک
کتاب