این کتاب بی فایده است اثری است از توماس مرتون به ترجمه ی علیرضا تنکابنی و چاپ انتشارات مکتوب. اثر حاضر شامل چندین داستان برگزیدۀ کوتاه، آموزنده، زیبا، جذاب و خواندنی، همراه با پند و اندرزهای بسیار از کتاب باستانی جوانگ زه است که به زبان ساده و روان نگارش شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. لازم به ذکر است که کتاب باستانی جوانگ زه توسط فردی به نام کوشیانگ در حدود سه قرن پیش از میلاد گردآوری و ویرایش شده و مشخص نیست نسخه شناخته شده امروزی آن تا چه حد به نسخه ی اصلی نزدیک است.

منابع مشابه بیشتر ...

6485e56503bb5.jpg

آذرباد مهرسپندان (پرتوی نوا بر زندگی و برخی از کارهاش)

رهام اشه

این کتاب که به زبان فارسی سره به نگارش درآمده، گزارشی است از احوال و گفتار "آذرباد مهرسپندان " موبد موبدان عهد شاپور ذوالاکتاف که با بخش‌هایی از اندرزهای وی به چاپ رسیده است .بدین ترتیب، در بخش نخست کتاب جایگاه آذرباد در تاریخ ذکر گردیده و مقایسه‌ای میان گفتار او با مانی، کنفوسیوس و دیگران صورت گرفته است .در بخش دوم، "سخنان آذرباد "به زبان پهلوی و ترجمه فارسی به چاپ رسیده است .بخشی از این سخنان، اندرزهای آذرباد به پسرش است .در بخش سوم کتاب نیز روایات مختلف از آذرباد و سخنان او که در متون پهلوی، عربی و فارسی انعکاس یافته درج گردیده است .بخش چهارم کتاب نیز متضمن سخنان یا اندرزهای "آذرباد "است که به عربی یا به شعر فارسی عرضه شده است .

63109712e3204.jpg

اخلاق محتشمی

حسن اسفندیاری

کتاب حاضر کتابی است در نیایش ترک رذائل و درک فضائل، اخلاق محتشمی شرح متن صحیفه سجادیه حضرت امام زین العابدین و وصایای حضرت امیرالمومنین به فرزندش ابوعبدالله الحسین (ع) اثر شادروان حسن اسفندیاری است