ایرج میرزا از سخنورانی است که در ادب معاصر جایگاه مخصوصی دارد و به همان اندازه که اشعار هزل‌آمیز و بیرون از حدود عفت قلم قدر وی را متنزل کرده، برخی از قطعات ممتاز، مشهور خاص و عامش نموده است؛ چنان‌که در فصاحت بیان و بلاغت کلام، از یکه‌تازان عصر جدید شناخته شده است. در این کتاب به شعر و زندگی او نگاهی انداخته شده و مراحل مختلف شعری او تبیین شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6580591599e20.jpg

آخرین شعرها (ناظم حکمت)

کتاب حاضر اشعاری از ناظم حکمت است که به همراه زندگی نامه ایشان در سال 1359 توسط انتشارات بامداد به چاپ رسید.

6487372c50b17.jpg

سرداران طنز ایران

ابوالقاسم صادقی

در این کتاب در مجموعه ای مختصر به معرفی سرداران طنز ایران پرداخته شده و شش چهره معروف و نامدار ادبی معرفی شده است: سوزنی سمرقندی، ملانصرالدین، عبید زاکانی، سید اشرف الدین حسینی، ایرج میرزا و استاد علی اکبر دهخدا که از نظر مولف سرداران طنز ایران هستند و بیشترین نقش را در زمینه طنز وو انتقاد و فکاهت و هجو و هزل در زبان و ادبیات فارسی داشته اند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

618bb1311b2d4.jpg

دانشوران خراسان

غلامرضا ریاضی

همان گونه که از اسم کتاب مشخص است. این کتاب مربوط به دانشوران خراسان حاوی بخشی از جغرافیای تاریخی,تاریخ ادبی,تطور زبان و سیر علوم عقلی در این سامان تالیف غلامرضا ریاضی چاپ سال 1336 و توسط کتابفروشی باستان منتشر شده است.

شرح حال/تذکره و تراجم
کتاب
612cebf0c24cf.jpg

دانشوران خراسان

غلامرضا ریاضی

همان گونه که از اسم کتاب مشخص است. این کتاب مربوط به دانشوران خراسان حاوی بخشی از جغرافیای تاریخی,تاریخ ادبی,تطور زبان و سیر علوم عقلی در این سامان تالیف غلامرضا ریاضی چاپ سال 1336 که توسط کتابفروشی باستان منتشر شده است.

شرح حال/تذکره و تراجم
کتاب