کتاب حاضر شامل سه بخش است. قسمت اول کودکانی که در طفولیت در گهواره سخن گفته‌اند و در قرآن و احادیث اهل بیت ضبط گردیده. قسمت دوم سرهای مقدسی که پس از شهادت سخن گفته و حقانیت خود را بشنوندگان ثابت نموده‌اند. قسمت سوم بدنهای مطهری که بعد از فوت و گذشتن سالهای متمادی کشف شده و هنوز تازه و باقی بوده و متلاشی نشده‌اند.

منابع مشابه بیشتر ...

62c2bee7946ee.jpg

اصول تعلیم زبان و ادبیات در مدارس ابتدایی

حسین رزمجو

مطالب این کتاب شامل اصول کلی زبان آموزی در مدارس ابتدائی است، برای تدریس آن به ویژه مبحث خواندن که بخش اصلی کتاب را تشکیل می دهد، به کتابهای کمک درسی دیگر نیز نیاز است. مباحث این کتاب به ترتیب مراحل چهارگانه زبان آموزی از جمله: شنیدن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن را شامل می شود. این کتاب قابل استفاده آموزگاران، کارآموزان کلاسهای تربیت معلم، سپاه دانش، دوره تکمیلی سپاه دانش و دانشسراها است.

5841e544482c8.PNG

مخالفان افسانه‌ها و اساطیر برای بچه‌ها

رضا رهگذر

همچنان که اشاره شد، در مقابل لزوم و مفید بودن افسانه‌ها برای کودکان و نوجوانان، عده‌ای مخالف قرار دارند؛ که این گروه نیز برای نظر خود، دلایلی عرضه می‌کنند. برخی از آنان برای مخالفت خود دلایل تربیتی ارائه می‌کنند. آنان معتقدند: «افسانه ها غالباً سرچشمه فرار و رویگردانی از واقعیات است. کودک را می‌انگیزد که واقعیت را رها کند و در ورای زندگی واقعی به دنبال چیزی بگردد. این گریز از واقعیت ممکن است که کودک را در همان حالت طفولیت نگاه دارد، و یادآوری پدیده‌های خارق العاده، احساسات بیمار گونه‌ای را در روان کودک به وجود آورد و موجب جراحات عاطفی گردد».