پل تیلیش به همراه کارل بارت و رودولف بولتمان، یکی از سه بنیان‌گذار الهیات معاصر پروتستان است. هدف اصلی او تفسیر پیام مسیحی برای انسان معاصر است و برای این منظور گذشته از کلام پروتستان، از فلسفه، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی نیز سود می‌وید. اثر اصلی او الهیات سیستماتیک نام دارد. افزون بر این او در بیشتر مباحث فلسفی و فرهنگی کتب و مقالات بسیاری نگاشته است. این کتاب که یکی از مشهورترین آثار اوست، به تحلیل مفهوم شجاعت و اضطراب و چگونگی تحول آنها در تاریخ غرب اختصاص دارد. نویسنده می‌کوشد تا «پرسش وجود» را در پرتو هستی‌شناسی شجاعت و تفسیر «ایمان دینی» مطرح سازد.

منابع مشابه بیشتر ...

66587c5899664.jpg

با حماقت بجنگیم

هاشم مخیر ایرانی

کتاب با حماقت بجنگیم نوشته دکتر هاشم مخیر ایرانی است که در سال 1372 منتشر شده است و موضوع کتاب در مورد ایران و جمعیت ایران و سبک و شیوه زندگی مردم در ایران اشاره دارد

65ca390c4d151.jpg

سیمای نامداران (1000 چهره نامی عالم از ابتدای تاریخ تا امروز)

حسام الدین امامی

معرفی و شرح حال مشاهیری که از 5500 سال به این طرف بر صحنه تاریخ آدمی پدیدار گشته اند. رفتار و گفتار فرزانگان ، سراسر، حكمت آميز و براي همگان ، درس آموز است. اين كردارها و رفتار ها ، از آنان سيمايي پر فروغ ساخته است كه چونان مشعلي فروزان مسير علم و زندگي را نورباران مي كند. سرگذشت دل نشين اين فرزانگي ها در كتاب هاي مختلف به صورت پراكنده آمده است ؛ از اين رو ، تدوين ، دسته بندي و گلچين كردن آنها ضروتي است كه امر مطالعه را براي مشتاقان آسان مي سازد.