بئوار الیما (نورعلی مرادی) متولد بهار 1348 در روستای آلیکوه (هاله کوو) در کوهستانهای اطراف شهرکرد. کودکی، نوجوانی و سپس جوانی را در غربت و مهاجرت به همراه خانواده در شهرستان‌های اصفهان گذراند. در سال 1371 از دانشگاه تهران در رشته باستان‌شناسی و تاریخ هنر فارغ‌التحصیل گردید. از آن پس تاکنون به روزنامه‌نگاری و نویسندگی مشغول است و مقالات متعدد پیرامون اشتراکات فرهنگی و مسائل قومی دو قوم کرد و لر بویژه بختیاری‌ها که خود از آن تبار است، نگاشته است. مجموعه مطالب ومقالات اين كتاب درباره ي زبان ، ادبيات ، تاريخ وفرهنگ لري بختياري نگاشته شده است. سر سخن اين كتاب با ضرب المثلي بختياري " بنگشت بردن باغ بهشت ، چرنيد وگد : ولات ! ولات ! " اشاره اي ست به دلتنگي ها، ودغدغه هاي ناب و ايلياتي لربچه اي كه از سرزمين اجدادي خود (وار ) دور است و ...

منابع مشابه بیشتر ...

663b981d1bc34.jpg

نامواره دکتر محمود افشار - جلد هشتم (دربرگیرنده بیست و پنج مقاله)

محمود افشار

جلد هشتم از نامواره دکتر محمود افشار دربرگیرنده بیست و پنج مقاله است که توسط دکتر محمود افشار گردآوری و به کوشش کریم اصفهانیان در سال 1373 منتشر شده است.

663b913f525d9.jpg

نامواره دکتر محمود افشار - جلد پنجم (دربرگیرنده سی و شش مقاله)

محمود افشار

جلد پنجم از نامواره دکتر محمود افشار مقاله ها و گفتارهایی است در زمینه های مربوط به تاریخ ایران، قلمرو زبان فارسی، تحقیقات ادبی، مباحث شعر فارسی، مسائل فنی زبان فارسی، عقاید سیاسی دوره قاجار، اسناد تاریخی، وضع فرهنگی و اجتماعی یزد و یادداشتها و اسنادی است که با زندگانی دکتر محمود افشار متناسب است. مقاله ها به ترتیب تاریخ دریافت آنها به چاپ رسیده است.