کتاب حاضر یعنی از جنین تا جنان نوشته استاد فقید و عارف مولانا میر قطب الدین محمد عنقا ملقب به پیر اویسی میباشد . کتاب از جنین تا جنان در برگرفته دو قسمت است. قسمت اول: شامل تحقیق های علمی محمد عنقا راجع به روح و زندگی بعد از مرگ است. همچنین مطالبی چون نیروهای نامرئی، حالات یک محتضر، ارتباط با ارواح و وقایع شگفت انگیز از جلسات روحی و غیره که اهمیت این کتاب را بسیار می افزاید.

منابع مشابه بیشتر ...

611a50f575b6a.jpg

جنگ گره گشا

کتاب باوردرمانی با روشی سهل و ساده با تکنیکهای خاص مکتب "پنا" (پرورش نیروی معنوی انسانی) به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم محاسن و ملکات اخلاقی را در ذهن و باور مان جایگزین عصبیتها نموده و به تدریج وسیله آشتی باخود، سازگاری با دیگران و تفاهم و تطبیق با محیط، کار و زندگی را فراهم آوریم. در این مجموعه (جنگ گره گشا) سعی گردیده تا با ادامه این روش حتی پیچیده‌ترین مطالب روانشناسی علمی و خودشناسی، سهل و ساده و خوشایند مطرح شود که برای همه علاقمندان امکان استفاده سازنده و مفید فراهم آید.

60ae413da4883.jpg

با پیر بلخ

محمدجعفر مصفا

"با پیر بلخ" کتابی است از "محمدجعفر مصفا" که تلاش می کند به معانی نهفته در کلام مولانا جلال الدین محمد بلخی بپردازد. آنچه به طور معمول در جوامع، علی الخصوص جامعه ی ایرانی دیده می شود، این است که اصول و پندهای عرفانی به طور عمده در قالب شعر و تمثیل منتقل می شوند. به همین دلیل، یکی از مهم ترین مشکلاتی که سد راه انتقال پندهای عرفانی است، همین مساله ی مرموز بودن و بیان آن ها به شکل تمثیل است. به طور مثال، خواننده با مطالعه ی مثنوی معنوی، در می یابد که صحبت ها پیرامون انسان و خودشناسی است؛ اما ابهامی که از استعاره ها و تمثیل های مولانا جلال الدین در ذهن خواننده ایجاد می شود، سبب می شود تا بسیاری به عمق کلام و عرفان نهفته در آن دست نیابند. گویی دریافت خواننده از این عرفان، چیزی خارج از تجربه ی خود به عنوان یک انسان است و این نوشته های ایده آل، فرضا و با خارج کردن خواننده از حلقه ی مخاطبین خود سروده شده اند! اما "محمدجعفر مصفا" در کتاب "با پیر بلخ"، در صدد است تا این تمثیل ها و اشاره های عرفانی مولانا را تا آن جا که مجال می دهد، ساده سازی کرده و خارج از ظرف استعاره و تمثیل بررسی کند. به گونه ای که مخاطب راحت تر بتواند از پس زیبایی های ظاهری تمثیل، به عرفان عمیق مولانا دست پیدا کند و به خودشناسی، که هدف اصلی این مطالب است دست یابد. به این ترتیب کتاب "با پیر بلخ"، ماورای ارتباط ادبیاتی میان مخاطب و مثنوی، تلاش می کند یک ارتباط معنوی و عرفانی میان آن ها برقرار کند و حلاوت کلام مولانا را به جان خواننده بچشاند.