اشعار این مجموعه "در دری در کناره های خلیج فارس" از اندیشمندان و شاعران کناره ها و سواحل خلیج فارس برگزیده شده است. اشعار کتاب بر اساس حروف الفبائی نام خانوادگی شاعر تنظیم شده است و چه بسا شاعری بلندپایه و مشهور به دنبال شاعری نوجوان و تازه کار معرفی شده باشد. مطالب کتاب از دو طریق جمع آوری شده، یا از منابع اعم از کتاب، مجله، روزنامه که در پاورقی به ذکر ماخذ مبادرت شده است یا مستقیما از شاعر دریافت شده است. بعضی شاعران مایل به درج شرح حالشان نبوده اند و شرح حال تعدادی نیز به دست نیامده است.

منابع مشابه بیشتر ...

666f0e69b6f68.jpg

سه خاطره

محمد منتظر (آخوندی)

محمد منتظر نويسنده و شاعر انقلابي مجموعه خاطرات خود را از حدود سال‌هاي 40 تا 79 تاليف كرد و به چاپ رساند. به گزارش خبرنگار كتاب ايسنا: سه خاطره، مجموعه خاطرات محمد منتظر از آغاز نخستين جرقه‌هاي انقلاب يعني از سال‌هاي 40 است. به نظر وي ذكر اين خاطرات چه براي لذت يا تفرج خاطر خواننده و چه براي درس آموزي و پندگيري و يا صرفا براي كسب اطلاع مفيد و لذت بخش است. سه خاطره در سه بخش نوشته شده است، خاطره اول از سال 40 تا 49 در دوره جواني مي گذرد؛ خاطره دوم با عنوان از اوين تا اوين است به خاطرات وي در زماني كه زنداني سياسي بوده است مي پردازد؛ در خاطره سوم از خانه تا صاحبخانه است، كه در آن منتظر خاطرات سفر خود را به مكه معظمه به تحرير درآورده است.

666d98479da72.jpg

به نرمی باران (جشن نامه فریدون مشیری)

علی دهباشی

کتاب «به نرمی باران» به کوشش علی دهباشی تدوین و گردآوری شده است. کتابی که پیش رو دارید مجموعه ای از اشعار فریدون مشیری است که در 10 بخش تهیه شده است. این ده بخش عبارت است از: خاطراتی از فریدون مشیری, نقد و بررسی آثار او, گفتگوها, سروده هایی برای مشیری, مقالات مشیری, گزیده اشعار, ترجمه اشعار فریدون مشیری به زبان انگلیسی و فرانسه, کتابشناسی کتاب ها و مقالات فریدون مشیری، ناهید حبیبی آزاد, آثار و ترانه های فریدون مشیری، علی هاشمی و عکس ها و اسناد.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

57d50d301bc9d.PNG

شروه، شعر پر شور جزایر و سواحل خلیج ‌فارس

احمد حبیبی

به ترانه‌های ساده و دلنشین محلی با قالب دوبیتی، در روستا‌ها، شهرها، بنادر، جزایر، سواحل و کناره‌های خلیج‌ نیلگون فارس، «شروا»، «شلوا»، «شربه» و «شروند» می‌گویند.

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در شعر و شاعران
مقاله