این کتاب از آثار زنده‌یاد استاد سیدجعفر شهیدی است که در پاسخ به مدعیات احمد کسروی در کتاب «شیعه‌گری» می‌پردازد. در معرفی کتاب آمده است: «نقد کتاب شیعه‌گری نوشته احمد کسروی است. به گزارش کتاب، کسروی مذهب شیعه را یک مذهب جعلی و ساختگی پنداشته و اعتقادات شیعی را معلول عواملی چون مقابله با حکام و خلفا و امثال آن دانسته است. او همچنین ضمن رد مقام امامت ائمه، به انکار مهدویت در اسلام می‌پردازد و وجود مهدی و ظهور او را یک امر موهوم می‌شمارد». نویسنده در هر بخش نخست دیدگاه‌ها و مدعیات کسروی را به طور خلاصه می‌آورد و آنگاه آن را نقد می‌کند.

منابع مشابه بیشتر ...

661e946f64c1f.jpg

در پاسخ کسرویان - بخش دوم

میرابوالفتح دعوتی

کتاب در پاسخ کسرویان جلد دوم کتاب "در پاسخ اشکالات کسروی است از میرابوالفتح دعوتی و مقدمه ناصر مکارم و کتاب حاضر در ذکر ایرادهایی به کسروی و کسرویان است

652aa6d04df0b.jpg

کتاب پژوهی (پژوهش هایی در زمینه ی کتاب و نقد کتاب)

محمد اسفندیاری

در این کتاب‌پژوهی، دو بخش مهم به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته‌اند: «کتاب و نویسندگی» و «کتاب‌ها و نویسندگان». در بخش اول کتاب، به مسائلی متنوع در زمینه ادبیات و نویسندگی پرداخته شده است. این موارد شامل ادبیات ارتجالی و چگونگی پیشرفت از بیشترنویسی به بهترنویسی، حقوق و نقش خواننده در فرایند خلق کتاب، اهمیت یک کتاب استاندارد، ادبیات لافزنی و اثرات منفی آن بر کیفیت ادبیات، مسئله حشو قبیح و تأثیر آن در افت ارزش ادبی یک اثر، و مسائل دیگری از این دست هستند. بخش دوم کتاب به نقد و معرفی چند کتاب مهم می‌پردازد. این کتب شامل عناوینی همچون "دانشنامه‌ی امام علی (ع)"، "دانشنامه‌ی امامت به گزارش اهل سنت"، "ترجمه‌ی الحیاه"، "دایره‌المعارف تشیّع"، "فرهنگ شاعران زبان پارسی" و "نهج‌البلاغه‌ی الثّانی" هستند. در این بخش، کتب مذکور نقد و بررسی شده و معرفی شده‌اند تا خوانندگان با آثار مهمی که در زمینه مذهب و ادبیات وجود دارند، آشنا شوند. این کتاب‌پژوهی به تأکید بر اهمیت کتاب و نویسندگی در فرهنگ و ادب فارسی ارائه شده و به دنبال افزایش آگاهی و دانش خوانندگان در این زمینه می‌باشد.