6252bca295fc6.png

فرمانروایی مکریان در کردستان از دوران باستان تا عصر قاجار

مکان چاپ: تهران ناشر: نشر آنا تاریخ چاپ: ۱۳۸۱ هجری شمسی زبان: فارسی

این کتاب به بیان پیشینه و تاریخ پرکشاش ناحیه مکریان در گذشته کردستان می‌پردازد، به‌ویژه در عصر صفویه که مردم این ناحیه شاهد پردردسرترین دوران بوده است. در این دوره دولتی ملی پس از سال‌ها در ایران شکل گرفت که به علت ماهیت شیعی این دولت و سعی بلیغ در ترویج آن و همچنین مسائل سیاسی و اراضی با دولت عثمانی که داعیه خلافت جهان اسلام و رهبری آن را داشت، مشکلاتی پیدا کرد که در طول مدت حکومت دوست‌ساله صفویه بر ایران همیشه بر مناسبت‌های فیمابین دولتین سایه افکنده بود. کردستان بنا به دلایل بسیاری در این میان به ماجرا کشانده شد و در بطن موضوع قرار گرفت.

منابع مشابه بیشتر ...

663b913f525d9.jpg

نامواره دکتر محمود افشار - جلد پنجم (دربرگیرنده سی و شش مقاله)

محمود افشار

جلد پنجم از نامواره دکتر محمود افشار مقاله ها و گفتارهایی است در زمینه های مربوط به تاریخ ایران، قلمرو زبان فارسی، تحقیقات ادبی، مباحث شعر فارسی، مسائل فنی زبان فارسی، عقاید سیاسی دوره قاجار، اسناد تاریخی، وضع فرهنگی و اجتماعی یزد و یادداشتها و اسنادی است که با زندگانی دکتر محمود افشار متناسب است. مقاله ها به ترتیب تاریخ دریافت آنها به چاپ رسیده است.

663a3bafee22d.jpg

گلزار ادبیات ایران در عصر سلاطین صفوی - جلد اول

ادوارد براون

در میان مستشرقین بزرگ اروپا کسانی که بیش از همه منت بر ایران دارد پرفسور ادوارد براون مستشرق معروف انگلیسی است و در ایران کمتر کسی است که خواندن و نوشتن بداند و نام او را نشنیده باشد. ایشان تالیفات بسیاری برای شناسانیدن ایران و تاریخ ادبیات ایران به زبان انگلیسی دارد. مجلد اول کتاب تاریخ ادبیات ایران شامل ادبیات ایران از قدیم ترین زمان پیش از اسلام تا عصر فردوسی است و اهمیت کتاب از آنست که جامع ترین و مفیدترین کتابیست که تاکنون در این فن به زبانهای اروپایی انتشار یافته و حتی هنوز نظیر آن و شاید پست تر از آن هم کتابی به زبان فارسی چاپ نشده است ...