ای. پ. پطروشفسکی در ایران نامی آشنا است. کارهای او در زمینه تاریخ ایران حاکی از سخت کوشی وی در زمینه مسایل تاریخی ایران است. دید ویژه وی که منبعث از ایدئولوژی خاص مملکتش است جای پای محکمی در ببرسیهای وی از تاریخ ایران دارد. می شود گفت که اکثر آثار وی تاکنون به زبان فارسی برگردانده شده است. این دو مقاله از دو منبع متفاوت انتخاب و ترجمه شده است: مقاله "دولت در عهد ایلخانان" و مقاله "ایرانشناسی در شوروی" در سلسله مقالات پنجاهمین سال مطالعات شرقی شوروی به چاپ رسیده بود. این مقاله در رابطه با مطالعات و بررسیهای زبانشناسی و مقدمه فقه اللغه ایرانی در شوروی می تواند مشحون اطلاعاتی برای خواننده باشد.

منابع مشابه بیشتر ...

6638dc2ceb2aa.jpg

شهرزاد 2

جمعی از نویسندگان

کتاب شهرزاد 2 فصل نامه ادبیات داستانی که توسط نشریه داخلی خانه داستان سرو در تابستان 1381 منتشر شده است

662e709e34bcb.jpg

کتاب آینه

ابراهیم زال زاده

مجموع مقالات پیرامون ادبیات و شعر نوشته برترین ادیبان و شعرا و نویسندگان معاصر که توسط زنده یاد ابراهیم زال زاده بنیانگذار و مدیر نشر ابتکار و بامداد گردآوری شده است: مجموعه مقالاتی از صفدر تقی زاده داریوش آشوری نجف دریابندری باقر پرهام احمد شاملو هوشنگ گلشیری م. آزاد احمد کسیلا فیروز شیروانلو مهدی اخوان ثالث سیمین بهبهانی ع. پاشایی و... فهرست: موسیقی زبان، عکس های یک شاعر، زیبایی چیست؟، نگاهی به ادبیات امروز آمریکای لاتین، جهان سوم در تکاپوی جهانی، یادی از بهرام صادقی، نگاهی به سه کتاب رضا براهنی و ...

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

624add3390954.png

ایرانشناسی در شوروی و ....

ای. م. ارانسکی, ای. پ. پطروشفسکی

این کتاب دربرگیرنده سه نوشتار است؛ «دولت در عهد ایلخانان: مفهوم رشیدالدین از دولت»، «ایرانشناسی در شوروی» از پطروشفسکی، و «فقه اللغه ایرانی» از اورانسکی.

پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب