کتاب فرهنگ واژه های فیلم که بر اساس حروف الفبای انگلیسی تنظیم شده، شامل توضیحاتی در مورد اصطلاحات تکنیکی و هنری سینماست. علاوه بر این خلاصه ای از تاریخ سینما از ابتدا تا سال 1981 و یک فهرست موضوعی در انتهای کتاب آورده شده است. نویسنده کتاب فرانک یوجین بیور، در میان سینما دوستان کشور ما نامی آشناست. مترجم در موارد معدودی که نیاز به توضیح بیشتر واژه مورد نظر بوده است از منابع دیگر توضیحاتی مختصر به متن اصلی اضافه کرده است. هم چنین به منظور ارائه خلاصه داستان فیلم های ذکر شده در کتاب مترجم با استفاده از کتابهای فرهنگ فیلم های سادول، تاریخ سینمای اریک رد و نیز فرهنگ کارگردان های میلان، یادداشت های انتهایی کتاب را مهیا کرده است.

منابع مشابه بیشتر ...

66291d0837a6f.jpg

فرهنگ خیام فارسی

م. ع. ت

فرهنگ حاضر مرکبی از واژه های عربی، فارسی، ترکی، فرانسه ولاتین (به ضمیمه واژگان نو فرهنگستان) است که داخل زبان فارسی شده و به طورکلی مورد استفاده عموم طبقات قرار خواهد گرفت و به خاطر سهولت در تلفظ که مراجعین گمراه نشوند و همه کس به آسانی بتواند تلفظ صحیح هر واژه ای را پیدا کند لغات این فرهنگ را به وسیله اعراب و زیر و زبر مشخص کرده و از طریق ای که در سایر لغت نامه ها برای تعیین تلفظ انتخاب گردیده و برای همه کس قابل استفاده نیست چشم پوشی شده است.

65ef0e8d46537.jpg

سراج اللغه : اشعار عربي و فارسي مربوط به لغات قرآن

سیدمحمدتقی مدنی اصفهانی چهارسوقی

موضوع کتاب سراج اللغه، اشعار فارسی و عربی مربوط به لغات قرآن یا به نظم درآوردن لغات قرآن کریم است که توسط سیدمحمدتقی مدنی اصفهانی چهارسوقی تالیف شده است