65215f9c707d0.jpg

فرهنگ واژه‌های اروپایی و فارسی

مکان چاپ: تهران ناشر: البرز تاریخ چاپ: ۱۳۷۱ هجری شمسی زبان: فارسی

در فرهنگ واژه های اروپایی در فارسی سعی شده است تا تصویری از واژه های قرضی اروپایی (انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، روسی) که در فارسی گفتاری و نوشتاری و در فارسی علمی و غیرعلمی کاربرد دارد ارائه شود. تشخیص علل قرضگیری این واژه ها و لزوم یا عدم لزوم کاربرد آنها نیز به مراجعه کننده اندیشمند و آگاه فرهنگ واگذار می گردد.

منابع مشابه بیشتر ...

662d0c52ed355.jpg

فرهنگ مصور انگلیسی-فارسی

ا- ج

کتاب حاضر فرهنگی مصور انگلیسی-فارسی است و شامل لغات مستعمل در زبان انگلیسی و اصطلاحات علمی و فنی است که تالیف ا- ج است و توسط کتابفروشی اسلام منتشر شده است

66291d0837a6f.jpg

فرهنگ خیام فارسی

م. ع. ت

فرهنگ حاضر مرکبی از واژه های عربی، فارسی، ترکی، فرانسه ولاتین (به ضمیمه واژگان نو فرهنگستان) است که داخل زبان فارسی شده و به طورکلی مورد استفاده عموم طبقات قرار خواهد گرفت و به خاطر سهولت در تلفظ که مراجعین گمراه نشوند و همه کس به آسانی بتواند تلفظ صحیح هر واژه ای را پیدا کند لغات این فرهنگ را به وسیله اعراب و زیر و زبر مشخص کرده و از طریق ای که در سایر لغت نامه ها برای تعیین تلفظ انتخاب گردیده و برای همه کس قابل استفاده نیست چشم پوشی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

64982699516d3.jpg

فرهنگ اصطلاحات عامیانه جوانان

مهشید مشیری

در "فرهنگ اصطلاحات عامیانه جوانان "علاوه بر معنای هر واژه یا اصطلاح، در صورت لزوم، به مقوله دستوری، زبان منبع، مترادف‌ها و متضادها اشاره شده است .این فرهنگ با مثال‌ها و توضیحاتی نیز همراه است .

کلیات/فرهنگ ها
کتاب
63eb977f4460a.jpg

دایره المعارف بازتابی از عالم کبیر (بررسی تحلیلی دایره المعارف نویسی در ایران و جهان)

مهشید مشیری

در فصل نخست این کتاب سیر دایره‌المعارف نویسی در جهان در قالب چهار دوره (عصر آینه‌های امپراتور، عصر روشنگری، عصر نگرش علمی، و عصر نسل دانش و آگاهی) معرفی می‌شود .فصل دوم کتاب شرحی است از دایره‌المعارف نویسی در ایران که نگارنده آن را در سه دوره مجزا تشریح می‌کند :عصر دایره‌المعارف نویسان بحرالعلوم، عصر آشنایی با غرب، و عصر دانش‌نامه نویسی علمی فارسی .در فصل سوم کتاب "دانشنامه بزرگ فارسی (د.ب.ف) معرفی شده و در انتهای کتاب فهرست منابع فارسی و انگلیسی درج گردیده است .

کلیات/فرهنگ ها
کتاب