انشاء فارسی یکی از دروس دبستان و دوره راهنمایی است. دانش آموز در این درس می آموزد که چگونه راجع به موضوعات مختلف بنویسد. این امر در زندگی دانش آموز زمانی که وارد اجتماع گردید از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. اگر اصول انشاء نویسی را فرا گرفته و تمرین نماید براحتی به مخاطبش منتقل کند. اغلب دیده شده که دانش آموزان در درس انشاء با مشکل مواجه می شوند. والدین در برخی از موارد به یاری برخاسته و دانش آموز را بعد از اندکی راهنمایی به راه صحیحی در رابطه با نوشتن مطالب هدایت می کنند. ولی در اکثر موارد که والدین خود در نوشتن موضعی و توصیف آن دارای مشکل هستند، این مسئله به راحتی قابل حل نیست. به همین دلیل با توجه به مطالب فوق این دفتر کوچک حاوی چهل موضوع انشاء به زبان ساده فراهم شده است. این موضوعات به صورت انشاء بیان شده و می تواند راهنمای خوبی برای دانش اموزان و والدین باشد....

منابع مشابه بیشتر ...

65e488b53602d.jpg

سریر سخن: مجموعه مقالات دومین همایش پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی

جمعی از نویسندگان

این مجموعه دربرگیرنده‌ی 65 مقاله‌ی دومین همایش پژوهش‌های ادبی است. این همایش در سال 1381 به همت مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری انجمن استادان زبان و ادبیات فارسی و دانشگاه الزهرا برگزار گردید. مقالات عرضه شده در این مجموعه "زبان و ادبیات ایران باستان"، "ادبیات فارسی کلاسیک"، "ادبیات معاصر"، "زیباشناسی و بلاغت"، "نقد ادبی و ادبیات تطبیقی"، "زبان و ادبیات فارسی در خارج از مرزها"، "مطالعات زبان‌شناسی".

65d749f7edb21.jpg

قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها

جمعی از نویسندگان

کتاب قرائت فارسی و دستور زبان برای سال دوم دبیرستانها، طبق برنامه جدید وزارت فرهنگ و تصویب شورای عالی کتب درسی و تالیف سعید نفیسی، محمدعلی روحانی، محمد نصرالله، دکتر مهدی محقق است که در سال 1338 منتشر شده است.