65b1376ee74ae.jpg

کیمیای هستی (زندگینامه خودنوشت سیدمرتضی نجومی)

مکان چاپ: تهران ناشر: موسسه فرهنگی نشر سها تاریخ چاپ: ۱۳۷۹ هجری شمسی زبان: فارسی

در این کتاب، شرح حال و خاطرات ((سید مرتضی نجومی)) از خوشنویسان معاصر به طبع رسیده است .در این کتاب از احوال و آثار شخصیت‌های بزرگ در زمینه‌های علمی، دینی و هنری سخن به میان آمده است .یادآور می‌شود این کتاب حاوی تصاویر و نمونه‌های هنری متعددی است .

منابع مشابه بیشتر ...

65f0567d3b680.jpg

سیدرضی مولف نهج‌البلاغه

علی دوانی

سید رضی مولف نهج البلاغه کتابی است به زبان فارسی در شرح زندگانی سید رضی، نوشته حجت الاسلام علی دوانی از نویسندگان معاصر. مولف این کتاب را به مناسبت تشکیل کنگره هزاره نهج البلاغه در تهران در سال ۱۳۵۹ ش. به نگارش درآورده است. قرن چهارم هجری، عصر طلایی تاریخ اسلام به شمار می‌رود؛ عصری که دانشمندان بزرگ اسلام، شیعی، سنی، زیدی، اسماعیلی و... و حتی دانشمندان غیرمسلمان در عراق، مصر، سوریه، ایران و دیگر نقاط جهان اسلام، سرگرم درس و بحث و تالیف و تصنیف بودند و مرکز تمام تبادلات علمی، شهر بغداد بود. محمد بن حسین معروف به سید رضی یا شریف رضی در سال 359 هجری در بغداد به دنیا آمد. او از کودکی هوش و استعداد سرشاری داشت و در نهایت با تالیف نهج‌الباغه به امتیاز و شهرتی خاص دست یافت. او در محضر استادانی بزرگ به تحصیل صرف، نحو، قرائت، انساب، حدیث، کلام، فقه، اصول، عروض و... پرداخت به طوری که می‌گویند در بیست سالگی از تحصیل تمامی علوم متداول عصر بی‌نیاز شد. سید رضی در سن 41 سالگی نهج‌البلاغه را تالیف کرد و در سال 406 هجری در سن 47 سالگی درگذشت.

65e32b9973561.jpg

در آسمان معرفت: تذکره اوحدی از عالمان ربانی

حسن حسن‌زاده‌ آملی

در آسمان معرفت (تذکره اوحدی از عالمان ربانی)، اثر حسن حسن‌زاده آملی مشتمل بر شرح زندگی علمی دوازده تن از علمای اسلامی است که در دوازده فصل تدوین گردیده است. 1375ش. ذیل نام هر شخصیت، اطلاعات زیر به چشم می‌خورد: شرحی کوتاه از دوران کودکی، تحصیلات، ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی، عبادات، تألیفات و نوشته‌ها، استادان و شاگردان.