در مجموعه حاضر، 1250نفر از نخبگان سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی فرهنگی، مذهبی، ادبی هنری منطقه خاورمیانه معرفی شده‌اند .محدوده تاریخی گزینش شخصیت‌ها، از حدود اوایل ربع چهارم قرن نوزدهم (1875) به بعد تعیین شده است .درباره هر شخصیت این اطلاعات فراهم آمده است :نام و نام خانوادگی و بعضا عنوان علمی، اجتماعی و حرفه‌ای، تاریخ و محل تولد، شغل و یا حرفه کنونی، میزان تحصیلات، رشته یا رشته‌های تحصیلی و محل تحصیلات عالی، سوابق مسئولیت اداری، اجتماعی و حرفه‌ای با ذکر تاریخ مربوط به هر مورد و دوره، ماموریت‌ها و مسافرت‌ها با ذکر تاریخ و نام کشورها و سازمان‌ها، ذکر تحولات زندگی اجتماعی و سیاسی گروهی از افراد و ارتباط آنها با تحولات کشور متبوع وی یا منطقه، فهرست آثار، ذکر نشان‌ها و مدال‌های اعطا شده و توضیحاتی درباره زندگی و قابلیت‌های شخصیت معرفی شده .کتاب با جدول نشانه‌های اختصاری، مقدمه ناشر و مقدمه پدیدآورنده آغاز می‌شود و با کتاب شناسی به پایان می‌رسد .

منابع مشابه بیشتر ...

662cf7002b0c6.jpg

یادگار فرامرز

فرامرز نوریانی

مجموعه حاضر اشعار دکتر فرامرز نوریانی متخلص به "مظلوم" است که در سال 1312 چشم به جهان گشود و تحت تعلیم و تربیت مادری روشنفکر و پدری آزاده پرورش یافت. در سال 1338 موفق به دریافت دکترای پزشکی از دانشکده پزشکی اصفهان شد و در سال 1350 دکترای اعصاب و روان را از دانشکده پزشکی تهران کسب نمود. ایشان در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

61bf4c8ef3743.jpg

کتابشناسی موضوعی خلیج فارس (فارسی و عربی، کتابها، مقاله ها، رساله ها، اسناد و مدارک)

بیژن اسدی

هدف کتابشناسی حاضر گردآوری مشخصات بیشترین اطلاعات و مدارک مربوط به مباحث مختلف خلیج فارس، اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی، تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، کشتیرانی و سایر مباحث علمی منطقه به طور عام و نیز مسائل کشورهای همجوار آن به طور خاص به زبان فارسی و عربی است. به عبارت دیگر منابع و اسناد و مدارک مربوط به کلیه مسائل خلیج فارس و در تمام زمینه ها گردآوری شده است. کشورهای همجوار خلیج فارس هشت کشور: امارات عربی متحده، ایران، بحرین، عراق، عربستان سعودی،عمان، قطر و کویت هستند که این خلیج را با سرزمینهای خود محصور و مشخص کرده اند. در راه نیل اه هدف: گردآوری بیشترین اطلاعات و مدارک، مربوط به خلیج فارس از نظر زمانی، موضوع، و شکل مدارک، و نیز محل کسب اطلاعات، محدودیت خاصی را در نظر گرفته نشده است. این کتابشناسی شامل مشخصات حدود 475 کتاب فارسی، 600 کتاب عربی، 130 رساله تحصیلی فارسی و عربی، 2250 مقاله، گزارش علمی و اداری، سند و مدرک، جزو های درسی، نقشه، سخنرانی، کنفرانس و سمینار فارسی و عربی و جمعه 3455 منبع است که بر اساس موضوعی و با توجه به تنوع مسائل منطقه، طبقه بندی شده اند. ضمنا حدود 900 منبع فارسی و عربی نیز با توجه به محتوای موضوعی در برخی قسمت ها تکرار شده اند. دوره تاریخ نشر منابع گردآوری شده در این مجموعه، از آغاز نشر تا پایان سال 1367 را شامل می شود....

کلیات/کتاب شناسی
کتاب