این کتاب شامل 39 مقاله فنی درباره ادبیات کودک از نویسندگان ایرانی و خارجی است که طی سالهای 1342 تا 1355 در فصلنامه گزارش شورای کتاب کودک چاپ شده اند. آتش جعفر نژاد این مقالات را گزینش و تنظیم کرده است. این کتاب شامل شش بخش است: نگاهی به جهان و ادبیات کودکان و نوجوانان، نوشتن برای کودکان و نوجوانان، انواع کتاب کودک و نوجوان، کتابخانه و عادت به مطالعه، ویرایش کتاب کودک و نگاهی به افسانه. مطالبی همچون نقش جنسیت در ادبیات کودک و نوجوان، چگونگی برانگیختن انگیزش مطالعه در کودکان، افسانه و اسطوره در ادبیات کودک، نقش خانواده در ترغیب کتابخوانی کودکان و نوجوانان، کتاب تاریخی برای نوجوانان، کتابهای تخیلی کودکان و نوجوانان و دیگر مطالب تخصصی ادبیات کودک و نوجوان است.

منابع مشابه بیشتر ...

62091c87872c2.png

پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در شهر

پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در شهر یکی از مهم‌ترین کارکردها و اهداف طرح‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را نشانه رفته است: گردآوری ایده‌های ناب و کاربردی در حوزۀ ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و قرارگرفتن آن در این حوزه. این ایده‌ها چون از همین زمینه برخواسته‌اند، به‌راحتی در هر مکان جدیدی قابل اجرا هستند.

62091bfe1ef02.png

پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در روستا

پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در روستا یکی از مهم‌ترین کارکردها و اهداف طرح‌های ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را نشانه رفته است: گردآوری ایده‌های ناب و کاربردی در حوزۀ ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و قرارگرفتن آن در دسترس علاقمندان این حوزه. هر فردی و نهادی که مایل باشد، می‌تواند از این پیشنهادها برای ترویج کتاب‌خوانی استفاده کند و بر اساس تجربه‌هایش پیشنهاد یا پیشنهادهایی به این مجموعه بیفزاید.