علی پاشا صالح در چاپ دوم این کتاب مطالبی به آن افزوده و آن را تکمیل نموده است. این کتاب درباره اصول فن خطابه در غرب و راه و رسم مباحثه آنان است که با توجه به تعالیم قرآن کریم و سخنان اهل بیت به علم آموزی دنبال شده و غرض آشنایی بیشتر با طرز فکر آنان است. قرآن از نظر برخی علمای غرب، علت لزوم این بحث، نگاهی به تاریخ سخنوری در اروپا و امریکا، آداب شنونده،‌ آداب گوینده و مراحل سه گانه سخنوری، شیوه های نوین در مباحثات علنی و عمومی، بیست و هشت اندرز به رؤسای مجالس سخنرانی،‌ نمره به خودتا در مورد رئیس مجلس بودن، مهمترین کلاس تربیت اجتماعی و سخنوری از لحاظ روانشناسی مباحث این کتاب است. برخی سخنرانی های اروپا و امریکا نیز ضمیمه این چاپ شده است. مؤلف فهرست اعلام، منابع و مراجع و کتب مربوطه را نیز در پایان کتاب، ترتیب داده است. این چاپ در سال 1338 توسط انتشارات دانشگاه تهران به دوستداران این مباحث عرضه شد.

منابع مشابه بیشتر ...

5fc60c1504142.png

خلد برین در تاریخ گویندگان اسلام از خطباء عظام و وعاظ کرام

احمد بیان اصفهانی

نویسنده در این کتاب ابتدا در مقدمه و در هشت گفتار به اهمیت سخن و خطابه و مسائل مربوط به خطابه از قبیل تاریخ پیدایش خطیب و واعظ، پیدایش منبر در اسلام و .... مطالبی را ذکر کرده و سپس در بخش اصلی کتاب گویندگان و خطبای اسلامی را معرفی کرده و از هر کدام سرگذشت‌نامه‌ای مختصر گردآوری کرده است.

5a67bb2fb5728.png

بدیع و قافیه

حسن سادات ناصری, محمد خزائلی

این کتاب در دو بخش سامان یافته است. بخش اول درباره علم بدیع است که در آن درباره این مباحث نکاتی بیان شده است: علم بدیع، صرف و نحو و املاء و معانی و بیان و بدیع و بخشی از صنایع بدیعی. در قسمت دوم نیز از علم قافیه سخن گفته شده است که ابتدا درباره تعریف قافیه و مباحث آن نکاتی بیان شده و در ادامه اقسام قافیه تبیین شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

63b2dd8b02d33.jpg

فرهنگنامه صالح - جلد دوم P - Z

علی پاشا صالح

فرهنگنامه صالح فشرده ای است از اصطلاحات حقوقی، سیاسی، اقتصادی و معارف اسلامی و از انگلیسی به فارسی است و در سال 1995 توسط علی پاشا صالح تالیف شده است. این کتاب جلد سوم از این مجموعه سه جلدی است

کلیات/فرهنگ ها
کتاب
63b2db706b9fb.jpg

فرهنگنامه صالح - جلد دوم F - O

علی پاشا صالح

فرهنگنامه صالح فشرده ای است از اصطلاحات حقوقی، سیاسی، اقتصادی و معارف اسلامی و از انگلیسی به فارسی است و در سال 1995 توسط علی پاشا صالح تالیف شده است. این کتاب جلد دوم از این مجموعه سه جلدی است

کلیات/فرهنگ ها
کتاب