نیازی به معرفی شیرکو بی‌کس نیست. بی‌شک مخاطبان فارس او را همچون دیگر شاعران مطرح جهان می‌شناسند. در فرصتی که پیش آمد، به بهانه چاپ آخرین مجموعه شعرش «صندلی» با او به گفت و گو نشستیم. او همچنان در دنیای شعر، پرکار و فعال است و به قول خودش او و شعر هنوز از هم نبریده‌اند!

منابع مشابه بیشتر ...

66460d3be9463.jpg

خواجو 2 - ویژه کنگره جهانی بزرگداشت خواجوی کرمانی کرمان مهرماه 1370

جمعی از نویسندگان

کتاب حاضر ویژه کنگره جهانی بزرگداشت خواجوی کرمانی است که در سال 1370 منتشر شده است. بعضی از عناوین این کتاب عبارتست از: عصر خواجو که گفتگو با استاد عبدالحسین زرین کوب است؛ خواجو و حافظ از بهاءالدین خرمشاهی؛ کمال هنر خواجه و فضل و تقدم خواجو از اصغر دادبه؛ خواجو و خاقانی از جعفر شعار؛ خواجو و نظامی از بهروز ثروتیان؛ خواجوی کرمانی و نظامی از برات زنجانی؛ نکته ای درباره ساقی نامه حافظ از سیروس شمیسا؛ ...

65ca27b146d11.jpg

تذکره شاعران تکاب افشار مشتمل بر: شرح‌حال و نمونه اشعار شعرای منطقه بزبان‌های فارسی‌، آذری و کردی‌

حسینعلی قادری تکانتپه‌

مجموعه حاضر مشتمل است بر شرح حال و نمونه اشعار فارسی، آذری و کردی 81شاعر منطقه "تکاب افشار." در ابتدای کتاب، نگارنده معرفی‌نامه کوتاه جمعی از سرایندگان و فضلای تکاب را در قالب یک مثنوی به نظم کشیده است .آن‌گاه هشتاد و یک شاعر یاد شده، به ترتیب الفبا معرفی شده‌اند که اسامی تعدادی از آن‌ها بدین‌قرار است" :یدالله امین"، "نصرت‌الله آموزگار"، "علی اشرف احمدنیا"، "علی‌اشرف اخوی"، "یحیی اسماعیلی"، "عباسعلی خان افشار"، و "آذر افشاری."

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

57e75be4f238a.PNG

کوچ شعری بلند از شیرکوبی‌کس

شیرکو بی‌کس

انقلاب سپتامبر 1961 علیه رژیم توتالیتر عراق پس از 14 سال در اواخر زمستان 1975 به شکست کردها انجامید. آواره‌شدن جمعی کردها و ویران شدن سرزمین کردستان توسط حزب بعث از نتایج اسفناک قیام برای آزادی بشمار می‌رفت. شیرکو، پیشمرگ کرد ـ غمگین و خسته در شهر بغداد ـ به شعر پناه می‌برد و ادامه مبارزه را در کلمات می‌جوید.

پژوهش‌ها/پژوهش‌ در شعر و شاعران
مقاله