توماس هاردی یکی از بزرگ‌ترین شاعران و نویسندگان عصرحاضر است. وی در هر دو عرصه شعر و داستان، ثباتی قابل ملاحضه از خود نشان داده، بدین گونه که در تمام آثارش از ابتدا تا انتها ایدئولوژی نسبت به جهان هستی را استادانه به نمایش گذاشته است. وی از زمره نویسندگانی است که با خواندن جملات اولیه متونش، می‌توان به نظم کلی حاکم بر داستان‌هایش پی برد. مانند داستان‌های «وسکس» که همین ویژگی را داراست. در داستان‌های کوتاه این مجموعه که یکی از ارزنده‌ترین کارهای او به شمار می‌آید، در آغاز هر داستان تصویری جامع از حال و هوای کلی آنها به دست می‌دهد.

منابع مشابه بیشتر ...

6487089e5667e.jpg

سیری در ادبیات انگلیس (2)

امراله ابجدیان

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس "سیری در تاریخ ادبیات انگلیس" به ارزش 4 واحد تدوین شده است

6370c7f77fc21.png

فرهنگ ناب حافظ

محمود نامنی, عطاءالله پرویز روشن

در این کتاب کوشیده شده تا درباره نکاتی درباره حافظ و شعر او بررسی صورت گیرد؛ از قبیل: بیان روند زندگانی حافظ برگرفته از متون و منابع معتبر علمی و تاریخی با استفاده از اشعار شاعران نوپرداز معاصر؛ نگاهی به ابعاد و زوایای شخصیت حافظ؛ چرایی تفأل به حافظ و چگونگی تفأل‌زدن؛ تدوین فصلی با نام فرهنگ واژگان اشعار حافظ با بیش از دوهزار واژه؛ فراهم کردن فرهنگ اشارات و تعبیرات عرفانی اشعار حافظ با بالغ بر پانصد واژه.