5edcdd7154d8c.png

گلچین آسیا؛ شامل منتخبی از ادبیات فارسی ترجمه شده به انگلیسی

مکان چاپ: تهران ناشر: موسسه انتشارات آسیا تاریخ چاپ: هجری شمسی زبان: فارسی

این گلچین که نام سخندانان بزرگی چون حافظ، سعدی، خیام، مولانا، رودکی، ناصرخسرو، باباطاهر و .... زینت‌بخش صفحات آن است، مطلوب دو دسته از مردم می‌تواند قرار بگیرد. گروه اول دوست‌داران و شیفتگان شعر فارسی که از خواندن اشعار منتخب آن بهره برمی‌گیرند و اگر در زبان هم دستی داشته باشند، اشعار بزرگ‌ترین شاعران ایران را به زبان دیگر مطالعه می‌نمایند. گروه دوم انگلیسی‌زبانانی که ذوقی دارند، لطائف و دقائق شعر فارسی را به دقت می‌نگرند. همچنین این گلچین می‌تواند راهنمای خوبی برای گروه سوم یعنی دانش‌آموزان و دانشجویان و علاقمندان به زبان انگلیسی باشد.

منابع مشابه بیشتر ...

6638fef5969b2.jpg

گل سرسبد

علی اکبر پیروی

کتاب گل سرسبد مشحون از برگزیده اشعاری است که شاعران بلند آوازه ایران در طول چهارده قرن درباره عظمت مقام امیرالمومنین (ع) سروده اند و بر ارباب دانش و خرد پوشیده نیست که تدوین چنین کتابی صرف وقت بسیار می خواهد و مخصوصا به آقای علی اکبر خان پیروی شاعر آل محمد به مناسبت این توفیق باید تبریک گفت که دیوان ده ها و شاید بیش از صد شاعر توانا را از قرنهای گذشته تا عصر حاضر از روی شوق و حوصله و پشتکار مطالعه کرده و از میان آنها بهترین اشعار را در پیرامون مقام و مرتبت امیرالمومنین برگزیده اند و این اقدام به اعتقاد نویسنده این سطور براستی یک ابتکار شاعرانه است که چنین همتی تا به حال از کسی دیده نشده است و اگر هم شده باشد مسلما به این پایه و مایه نیست...

65d0aeafc0ff8.jpg

کتاب سیمای شاعران: شرح حال و نمونه آثار شعرای نامی ایران از قدیمیترین ایام تا عصر حاضر

صابر کرمانی

سیمای شاعران، شرح حال، نمونه آثار ۲۰۲ شاعر نامی ایران از قدیمترین ایام تا عصر حاضر است. شعر من سوز دل سوخته زار من است شعر من پرتو تابنده افکار من است شعر من گوهر دریای دل خونین است شعر رخشنده دل گوهر شهوار من است آغاز کتاب با مقدمه ای از مولف ،صابر کرمانی ،درباره شعر و شاعری است. مولف در ابتدای هر شعر ،وصف حالی از شاعر ارائه داده تا خواننده با سراینده اشعار نیز آشنایی مختصر پیدا کند.عمده اشعار گردآوری شده به سبک کهن و با وزن و قافیه و در عین حال در مواردی از سرایندگان شعر نیمایی نیز شواهدی آورده شده است همچون فریدون مشیری و نادر نادرپور ... . طبع جدید اثر با ویرایش مجدد و اضافات و اصلاحات و چاپی زیبا و در دو رنگ منتشر گردیده است.