منابع مشابه بیشتر ...

662cf7002b0c6.jpg

یادگار فرامرز

فرامرز نوریانی

مجموعه حاضر اشعار دکتر فرامرز نوریانی متخلص به "مظلوم" است که در سال 1312 چشم به جهان گشود و تحت تعلیم و تربیت مادری روشنفکر و پدری آزاده پرورش یافت. در سال 1338 موفق به دریافت دکترای پزشکی از دانشکده پزشکی اصفهان شد و در سال 1350 دکترای اعصاب و روان را از دانشکده پزشکی تهران کسب نمود. ایشان در سن 60 سالگی دار فانی را وداع گفت.

6623dcd2e2e7c.jpg

عرفان ایران - جلد 17

مصطفی آزمایش

فهرست شماره 14 عرفان ایران بدین قرار است: در قسمت مقالات، عید مبعث از دکتر نورعلی تابنده؛ تصوف علوی از شهرام پازوکی، فریتهوف شوئون و معنای زیبایی از سعید بینای مطلق؛ تاملی در باب معنای روحانی کار از سیدحسن آذرکار؛ کرامات اولیا در آثار مولانا از محمدابراهیم ایرج پور؛ مجموعه مزار شاه نعمت الله ولی از مهراد قیومی بیدهندی، در قسمت معرفی کتاب تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده از دکتر عادل نادرعلی و ترجمه حسینعلی کاشانی بیدختی معرفی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

57956118a0fbf.jpg

دایره المعارف تمدن ایران سیاحتنامه شاردن مجلد دهم

ترجمه سیاحتنامه شاردن حاصل تلاش پانزده ساله محمد محمد لوی عباسی است که در کنار ترجمه، به تصحیح این کتاب ارزشمند پرداخته و آن را طی سالهای 1345 - 1335 شمسی به طبع رسانده است. وی مطالب موثق غربی و شرقی را ضمیمه مطالب کتاب کرده و فهرستی از مصطلحات و لغات، اعلام جغرافیایی و تاریخی ترتیب داده و در پایان جلد دهم به فهرستهای تحلیلی جداگانه هر جلد ضمیمه کرده است. مترجم در موقع درج ضمایم و تعلیقات چند نکته را در نظر گرفته است: وی مطالب ناتمام نویسنده را با استناد مدارک علمی و تاریخی تکمیل کرده، همچنین توانسته اشتباهات نویسنده را که بعضا از روی بی دانشی نسبت به متون تاریخی بوده، با استناد به مدارک متقن، تصحیح کند. مترجم با تلاش بسیار توانسته به بخشهایی از متون معتبر ایرانی که به فرانسه برگردانده شده ولی اصل نسخه آن مفقود بوده، دست پیدا کند و در صحایف سیاحتنامه مندرج سازد.

کلیات/فهارس کلیات/فرهنگ ها
کتاب
57955de2e1735.jpg

دایره المعارف تمدن ایران سیاحتنامه شاردن جلد نهم

یادداشتهای مسافرت شاردن در 1674 از اصفهان به بندرعباس و هرمز، مطالب مجلد نهم است که بیست و دو تصویر گرانبها از پرسپولیس را در بر دارد و نفایس و بدایع این شهر باستانی را تفصیل کرده است. در این تاریخ می خوانیم که با جلوس شاه سلیمان صفوی به تخت سلطنت، تحول عظیمی در اوضاع و احوال زندگانی مردم این مملکت به وجود آمد، دوران درخشان و خیره کننده صفوی، به انحطاط و تنزل گرایید و مقدمات سقوط سلطنت صفوی فراهم آمد. علل و موجبات عمده و اساسی این تحولات در این جلد توسط شاردن واکاوی شده است. شاردن در این جلد، بزرگترین حوادث عصر صفوی، یعنی فوت شاه عباس دوم و تاجگذاری شاه سلیمان را نگاشته و به نوشته های یکی از مورخین عصر صفوی تکیه کرده و مشاهدات عینی آن مورخ را به نظر جهانیان رسانده است.

نثر/سفرنامه
کتاب