سازمان انتشارات اشرفی در ابتدای کتاب در مورد موضوع کتاب آورده اند که: ما می کوشیم بهترین افسانه های ملت های جهان و افسانه ها و داستانهای تاریخی و پهلوانی ایران را با زبان روان و شیرین فارسی برای شما ترجمه و چاپ می کنیم. با خواندن این قصه ها علاوه بر اینکه سرگرم می شوید اطلاعات فراوانی درباره زندگی و اخلاق و خصوصیات ملت های جهان پیدا می کنید و از میان راههای گوناگون که هست بهترین راه را برای زندگی خود برمیگزیند. از همه اینها گذشته زبان باشکوه فارسی را چنانکه باید و شاید یاد می گیرید. این کتابها زیرنظر محمود کیانوش نشر میشود.

منابع مشابه بیشتر ...

5d45cd6639b26.png

گفت و شنود؛ در بررسی و شناخت ادبیات کودک و ادبیات نوجوان

علیرضا حافظی

این کتاب دربرگیرنده چهار نوشتار درباره چهار کتاب کودک و نوجوان است که نویسنده به نقد و بررسی آنها پرداخته است. در مقدمه کتاب نویسنده به بررسی چیستی ادبیات کودک پرداخته و تعریفی از آن ارائه داده است. «بزی که گم شد» نوشته نادر ابراهیمی، «موفرفری» نوشته شهلا بارفروش، «نورآباد دهکده من» اثر ناصر ایرانی و «بقچه گلی» نوشته شکوه قاسم نیا آثاری هستند که دست‌مایه نوشتن مقالات این کتاب شده‌اند.

567dca6c8d900.jpg

ادبیات کودکان

جعفر شعاری نژاد

برای داشتن آینده خوب و زیبا باید تربیت سالم و اصولی داشت. برای تربیت سالم هم باید آموزش مناسب دید. نویسنده، جعفرشعاری نژاد در این کتاب کوشیده است تا تکنیک های تربیتی و آموزشی کودکان را یاد دهد. فرد در نظام تربیتی سالم، از بدن سالم، فکر سالم و عاطفه سالمی برخوردار است. امروزه امر آموزش دانش آموزان به علت محدود بودن امکانات مدارس، تنوع محیط های آموزشی دیگر، سرعت تکنولوژی و روش های آموزشی نوین متخصصان علوم انسانی را به فکر چاره جویی در این باره انداخته است. وسایل و امکانات تربیتی مطلوب و تأثیر آن در کودکان و نوجوانان موضوع ادبیات کودکان و نوجوانان است. کتاب حاضر نخستین کتاب اصول ادبیات کودکان است که تا سال 1370 پانزده بار توسط انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده است. نحوه خواندن کودک، معیار انتخاب کتاب مناسب، روش های مطالعه، وسایل ارتباط جمعی و بازی های کودکان در این کتاب آموزش داده شده و نویسنده هشت داستان را به عنوان نمونه برای رشد خلاقیت و تمرین دقت و یادگیری کودکان آورده است.