برای داشتن آینده خوب و زیبا باید تربیت سالم و اصولی داشت. برای تربیت سالم هم باید آموزش مناسب دید. نویسنده، جعفرشعاری نژاد در این کتاب کوشیده است تا تکنیک های تربیتی و آموزشی کودکان را یاد دهد. فرد در نظام تربیتی سالم، از بدن سالم، فکر سالم و عاطفه سالمی برخوردار است. امروزه امر آموزش دانش آموزان به علت محدود بودن امکانات مدارس، تنوع محیط های آموزشی دیگر، سرعت تکنولوژی و روش های آموزشی نوین متخصصان علوم انسانی را به فکر چاره جویی در این باره انداخته است. وسایل و امکانات تربیتی مطلوب و تأثیر آن در کودکان و نوجوانان موضوع ادبیات کودکان و نوجوانان است. کتاب حاضر نخستین کتاب اصول ادبیات کودکان است که تا سال 1370 پانزده بار توسط انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده است. نحوه خواندن کودک، معیار انتخاب کتاب مناسب، روش های مطالعه، وسایل ارتباط جمعی و بازی های کودکان در این کتاب آموزش داده شده و نویسنده هشت داستان را به عنوان نمونه برای رشد خلاقیت و تمرین دقت و یادگیری کودکان آورده است.

منابع مشابه بیشتر ...

65ef0180bdaa1.jpg

سلطان و غزال (افسانه های تانزانیا و زولولند)

پری منصوری

سازمان انتشارات اشرفی در ابتدای کتاب در مورد موضوع کتاب آورده اند که: ما می کوشیم بهترین افسانه های ملت های جهان و افسانه ها و داستانهای تاریخی و پهلوانی ایران را با زبان روان و شیرین فارسی برای شما ترجمه و چاپ می کنیم. با خواندن این قصه ها علاوه بر اینکه سرگرم می شوید اطلاعات فراوانی درباره زندگی و اخلاق و خصوصیات ملت های جهان پیدا می کنید و از میان راههای گوناگون که هست بهترین راه را برای زندگی خود برمیگزیند. از همه اینها گذشته زبان باشکوه فارسی را چنانکه باید و شاید یاد می گیرید. این کتابها زیرنظر محمود کیانوش نشر میشود.

63b051c1b8bc7.png

فرهنگ توصیفی شخصیت های داستانی نوجوان (جلد دوم)

گروهی از نویسندگان, فریدون عموزاده خلیلی

شخصیت‌هایی که این فرهنگ به آنها پرداخته، از میان حدود 1500 عنوان شخصیت داستانی برگزیده شده است. در ارزیابی‌ها ابتدا این فهرست به چارصد عنوان کاسته شده و بعد از جستجو و با توجه به شهرت و آوازه شخصیت‌ها به 150 عنوان رسیده است. سرانجام بر اساس ملاک‌هایی که نویسندگان مدنظر داشته‌اند، حدود چهل شخصیت بر اساس امتیازهایی برای گردآمدن در فرهنگ برگزیده شده‌اند. بنابراین در این دو جلد شخصیت‌های اصلی چند داستان مربوط به ادبیات کودکان و نوجوانان بررسی شده است. شخصیت‌های اصلی این داستان‌ها عموماً کودکان یا نوجوانان هستند.