بحث و نظر درباره تولیت ما نسبت به حفظ مواریث فرهنگی کشورمان که زبان فارسی ابزار آن است و تشکیل گردهمایی‌های راهبردی در جهت پیشبرد اهداف و وظایف سازمان‌های ذیرربط، غیرقابل انکاراست. شناسایی و تقویت انگیزه های کار در حوزه‌های مختلف سازمان‌های مربوط و ایجاد زمینه مناسب وحدت رویه در تعیین سیاست‌گزاری و بیان وضعیت مطلوب در ارتباط با محور مباحث و قلمرهای زبان و ادب فارسی که مالا به روشن‌تر شدن تصویر واقعی از موقعیت آن کمک خواهد کرد، از محاسن حائز اهمیت درتشکیل همایش‌هاست. مقاله‌ای که پیش روی شماست، بررسی علمی و تحلیل پیرامون همایش سالانه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه هرمزگان است که نویسنده محترم با بیان نقد و نظر، دیدگاه‌های خود را با شیوه مخصوص و به صورت طرح و پیشنهاد پیرامون رایزنی‌های مناسب در برگزاری و استفاده بهینه ازسلسله همایش‌های زبان و ادبیات فارسی در هرمزگان، مطرح می‌سازد.

منابع مشابه بیشتر ...

5884d4871cb9b.PNG

کنفرانس‌ها و هم‌اندیشی‌ها

زهرا جعفری

چهاردهمین هم‌اندیشی بین‌المللی انجمن فرهنگ‌نویسی اروپا، یورالکس، از 6 تا 10 ژوئیه 2010 در شهر لواردن هلند با همکاری و میزبانی فرهنگستان زبان فریزلند برگزار شد. یورالکس هر دو سال یک بار یک هم‌اندیشی در زمینه فرهنگ‌نویسی در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌کند و طی آن فرهنگ‌نویسان حرفه‌ای، ناشران، پژوهشگران، زبان‌شناسان، برنامه‌نویسان رایانه‌ای، اصطلاح‌شناسان و تمام علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران حوزه تهیه و تدوین فرهنگ‌های زبان را گرد هم می‌آورد تا به بحث و تبادل اطلاعات در حوزه آخرین پژوهش‌ها و دستاوردهای فرهنگ‌نویسی و بسط و توسعه این فن بپردازند.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

65d9f28dc8b0e.jpg

فهرست فیلمهای عکس های تاریخی

قاسم صافی

فهرست حاضر راهنمای شماره فیلم های عکس های تاریخی ایران موسوم به عکس های بیوتات موجود در گنجینه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران است که اخیرا به منظور تسهیل و تسریع در یافتن عکس های تاریخی از روی آنچه در پشت هر عکس قید شده تهیه گردید. برای استفاده از فیلم های عکس های تاریخی، متقاضی کافی است با مراجعه به کتاب فهرست عکس های تاریخی، شماره عکسی را که در برابر موضوع مورد دلخواه قرارداد یادداشت نموده، سپس شماره فیلم آن را از روی این فهرست به دست اورد و به مسئولین مربوطه برای دریافت فیلم ارائه دهد...

کلیات/فهارس
کتاب
65310ddeb4290.jpg

مرجع شناسی عمومی فارسی و عربی

قاسم صافی

این کتاب شامل: مراجع و نحوه استفاده از آن فرهنگ‌ها (واژه‌نامه‌ها) دایره‌المعارف‌ها و دانشنامه‌ها کتاب‌شناسی‌ها سالنامه‌ها مرجع‌نگاری.

کلیات/کتاب شناسی
کتاب