نویسنده در این کتاب به بررسی تأثیر کردها در تاریخ فرهنگ و تمدن ایرانی پرداخته است. مباحثی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته، عبارتند از: کردستان در بستر جغرافیای ایران بزرگ؛ کُرد در کتیبه‌ها، کتاب‌های تاریخی و اسناد باستانی؛ کُردها و زبان و ادبیات فارسی؛ کُرد در شاهکارهای جاویدان ادب فارسی؛ کُردها و آیین و آداب و رسوم ایرانی؛ کُردها حافظان ادیان ایرانی؛ زبان، خط و آثار مکتوب کُردها در ایران.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

65b1376ee74ae.jpg

کیمیای هستی (زندگینامه خودنوشت سیدمرتضی نجومی)

در این کتاب، شرح حال و خاطرات ((سید مرتضی نجومی)) از خوشنویسان معاصر به طبع رسیده است .در این کتاب از احوال و آثار شخصیت‌های بزرگ در زمینه‌های علمی، دینی و هنری سخن به میان آمده است .یادآور می‌شود این کتاب حاوی تصاویر و نمونه‌های هنری متعددی است .

شرح حال/تک نگاری
کتاب
655e1686eae50.jpg

قیام و نهضت علویان زاگرس در (همدان، کرمانشاهان، کردستان، خوزستان، آذربایجان)، یا، (تاریخ تحلیلی..) - جلد 1

محمدعلی سلطانی

کتاب حاضر پژوهشی است درباره پیشینه جغرافیایی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی (اهل حق) برخی مطالب کتاب بدین قرار است: کیفیت پیوند معنوی صفویه و اهل حق ;پیوستگی و گسستگی خاندان‌های اهل حق ;عملکرد شاه اسماعیل صفوی با قیامگران اهل حق ;آل حق در سرزمین‌های اسلامی همچون مصر، عربستان و ترکیه به مثابه داعیان صفویه و مبلغان تشیع علوی ;گزارشی مستند از قیام‌های پی‌درپی داعیان اهل حق از دوره صفویه تا عصر حاضر در ایران، عراق، ترکیه به ترتیب سنوات تاریخی.

کلیات/تاریخ ایران
کتاب