64aea88ca5c97.jpg

فرهنگ سیاسی شامل: مکتبها، اصطلاحها، مهمترین سازمانهای بین المللی، حزبها، مهمترین پیمانها

مکان چاپ: تهران ناشر: انتشارات مروارید تاریخ چاپ: ۱۳۵۳ هجری شمسی زبان: فارسی

فرهنگ حاضر ترکیبی است از یک فرهنگ سیاست عملی و سیاست نظری و بدین سبب علاوه بر اصطلاحها و عنوانهای مکتبهای معروف سیاسی جهان، شرح سازمانهای بین المللی، مهمترین قراردادهای بین المللی، و نیز بعضی از حزبهای مهم جهان در آن گنجانیده شده است. ولی سعی بر این بوده است که اصطلاحهای سیاست نظری و فلسفه سیاست، دقیقتر و گسترده تر از هر منبع دیگر تاکنون به زبان فارسی نوشته شده، تشریح شود و بدین لحاظ اهمیت این کتاب در تشریح همان چهل پنجاه مکتب و اصطلاحی است که برای اولین بار از آنها در زبان فارسی تعریف نسبتا جامع و دایره المعارفی داده شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

662d0c52ed355.jpg

فرهنگ مصور انگلیسی-فارسی

ا- ج

کتاب حاضر فرهنگی مصور انگلیسی-فارسی است و شامل لغات مستعمل در زبان انگلیسی و اصطلاحات علمی و فنی است که تالیف ا- ج است و توسط کتابفروشی اسلام منتشر شده است

66291d0837a6f.jpg

فرهنگ خیام فارسی

م. ع. ت

فرهنگ حاضر مرکبی از واژه های عربی، فارسی، ترکی، فرانسه ولاتین (به ضمیمه واژگان نو فرهنگستان) است که داخل زبان فارسی شده و به طورکلی مورد استفاده عموم طبقات قرار خواهد گرفت و به خاطر سهولت در تلفظ که مراجعین گمراه نشوند و همه کس به آسانی بتواند تلفظ صحیح هر واژه ای را پیدا کند لغات این فرهنگ را به وسیله اعراب و زیر و زبر مشخص کرده و از طریق ای که در سایر لغت نامه ها برای تعیین تلفظ انتخاب گردیده و برای همه کس قابل استفاده نیست چشم پوشی شده است.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

636cf793e6837.jpg

کتاب گشتها (چند مقاله)

داریوش آشوری

کتاب گشتها اثری به قلم داریوش آشوری است. در این اثر نویسنده به بیان چند مقاله از ادبا و فلاسفه ی ایرانی و خارجی می پردازد. وی همچنین به بررسی برخی مسائل همچون محدودیتهای علم و در بخش بعدی، خدایان در گذشته و همچنین تاثیرات تفکر جدید بر کیفیت زندگی انسان می پردازد.

کلیات/مجموعه مقالات
کتاب
60e58e5c0d253.png

بازاندیشی زبان فارسی: ده مقاله

داریوش آشوری

اندیشیدن به زبان همچون میانگیر انسان و جهان، در این سده از اساسی‌ترین موضوع‌های تفکر فلسفی است؛ همچنان‌که زبان‌شناسی نیز از جنبه‌های گوناگون علمی به مطالعه زبان پرداخته و دستاوردهای بزرگی نیز داشته است. این کتاب دربرگیرنده ده نوشتار درباره زبان فارسی و زبان‌شناسی است. عناوین نوشتارها بدین ترتیب است: پیرامون نثر فارسی و واژه‌سازی، پسوند «ایسم» و مسئله برابریابی آن در فارسی، نگاهی دیگر به دگردیسی زبان فارسی، روح علمی و زبان علمی، بازاندیشی زبان فارسی، دگرگونی واژگان فارسی، چند پیشنهاد درباره روش نگارش و خط فارسی، زبان فارسی و کارکردهای تازه آن، علم و زبان علمی، سرهم‌نویسی و جدانویسی.

کلیات/مجموعه مقالات پژوهش‌ها/پژوهش‌های زبان‌شناسی
کتاب