در بسیاری مواقع لازم است بدانیم چگونه نامه ای و با چه مطالبی بنویسیم؛ برای عرض تشکر و تبریک یا بدرود و تسلیت، رسم و روشی هست که باید بیاموزیم و با کمال دقت قوانین و مقررات نامه نگاری و آداب معاشرت را در آن بکار بندیم . این کتاب نامه هایی است درباره روابط اجتماعی (دوستانه)، تجاری، تولد، آموزش و پرورش، ازدواج و تبریک و تسلیت بانضمام نامه های تاریخی اثر ابوالقاسم جنتی عطایی که در سال 1342 توسط کتابفروشی بارانی منتشر شده است

منابع مشابه بیشتر ...

64b9548fb404f.jpg

فرهنگ کامل نامه نگاری و بازرگانی

احمدحسین مدیری

به تجربه ثابت شده است که اغلب علاقمندان و دانشجویان در موقع تحریر و تنظیم نامه در مورد چگونگی و اسکلت بندی آن، جای صحیح آدرس ها، تاریخ، جای مناسب به کارگیری عبارات سلام و تعارف، متن نامه، پایان نامه و عبارات مربوطه آنها، تنظیم اصولی پاکت نامه، و به طور کلی نحوه علامت گذاری دچار اشتباه می شوند. از طرفی به کارگیری صحیح واژگان و اصطلاحات بازرگانی، برای عمده دانش پژوهان خالی از اشکال نیست، از این رو به تهیه و تالیف این فرهنگ که از مدتها پیش مورد درخواست صاحب نظران، اساتید، کارشناسان اقتصادی و اجتماعی و کلیه دانشجویان و علاقمندان بود و جای خالی آن در جامعه اقتصادی و فرهنگ پرور و ادب دوست ما احساس می شد، مبادرت گردید و مولف را بر آن داشت که اطلاعات و تجارب چند ساله خود را در زمینه فرهنگ نامه نگاری و بازرگانی به صورت مجموعه فعلی درآورده و در اختیار کلیه خواستاران و مشتاقان قرار دهد.

607ec80f89c13.jpg

پاسخی به نامه استاد، قسمت دوم

موضوع کتاب پاسخی به نامه استاد که در دو جلد منتشر شده است در مورد 1. پیش‌گفتار نامه استاد 2. توضیحی درباره "پیش‌گفتار نامه استاد" 3. نامه استاد. این کتاب در سال 1352 در چاپخانه زندگی به طبع رسید.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

62f4f6ce70790.jpg

زندگانی و آثار رضا کمال شهرزاد

ابوالقاسم جنتی عطائی

رضا کمال ملقب به شهرزاد (زاده ۱۲۷۷ - درگذشته ۲۰ شهریور ۱۳۱۶) شاعر و نمایشنامه‌نویس نام‌آور دهه بیست ایران که برای اولین بار زن در آثارش نقش مرکزی یافت. اپرت پریچهر و پریزاد و زرتشت از جمله آثار اوست. او همچنین ترجمهٔ درخشانی از سالومه اثر اسکار وایلد نیز دارد. سازندهٔ کلام چند ترانهٔ ماندگار، کار در بلدیه (شهرداری) و روزنامه‌های مختلف تهران و نویسندهٔ نمایشنامه‌های پریچهر و پریزاد، زردشت و... قصهٔ آهنگی شهرزاد و از آثار او می‌توان به یک زمان چوپانی... و بهار نو رسید اشاره کرد....

فنون ادبی/ترجمه
کتاب
57eee3c207057.jpg

زندگی و آثار صادق هدایت

ابوالقاسم جنتی عطائی

دکتر ابوالقاسم جنتی عطائی (1372- 1296) که چندین داستان و نمایشنامه، تصنیف، ترجمه و تالیف زندگینامه افرادی چون نیما یوشیج و رضا کمال "شهرزاد" را در کارنامه خویش دارد، کتاب حاضر را به شیوه واقعه نگاری تحریر نموده است. نویسنده با جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به صادق هدایت، در تلاش است تا این اثر نمایانگر گفتارها، وقایع تاریخی و سیاسی دوران زندگی نامبرده باشد. مندرجات این کتاب عبارتند از: خشت اول، مشعلی در توفان، آخرین نوول نوشته ع-هدایت و ... بعلاوه ملحقاتی چون : پیشکش آوردن اعرابی به بارگاه ایران، در راه جاه، در جستجوی نان، سعدی آخرالزمان، مشاور مخصوص، سخنان بزرگان و داستانی از هدایت به روایت محمدعلی جمالزاده.

شرح حال/تک نگاری پژوهش‌ها/پژوهش‌های عمومی ادبی
کتاب