مولف کتاب درباره اسدآباد و مردان بزرگ آن از جمله سید جلیل القدری چون سید جمال الدین اسدآبادی که از طرف مادر با جمالی قرابت نسبی دارد و سایر بزرگان و شعرا و موقعیت جغرافیایی و تاریخی شهر، فرهنگ عامیانه و ضرب المثلهای محلی جشنها و سوگواریها چه خوب تحقیق کرده و همه را با ارائه سندی معتبر و ارزنده مقبول و خاص و عام قرار داده است و اگر هر شخصیتی درباره شهر خودش چنین تحقیقی را آغاز کند و آنطور که او به انجام رسانیده موفق شود واقعا کمک بزرگی به شناسایی شهرهای ایران شده است.

منابع مشابه بیشتر ...

6644cf685d7cb.jpg

مجموعه مقالات مردم‌شناسی ایران - جلد اول

سیدعلی اصغر شریعت زاده

"مردم‌شناسی ایران "اولین شماره از مجموعه حاضر، حاوی سلسله مقالاتی است از "سید علی اصغر شریعت‌زاده "در خصوص فرهنگ عامه، آداب و رسوم و انسان‌شناسی مردم نقاط مختلف ایران که با این عناوین به طبع رسیده است :سنت، نقاره‌خانه آستان قدس رضوی، آداب میزبان در اسلام، پوشاک محلی ایران، آلاچیق ترکمن، مسکن سنتی در سیستان و بلوچستان، ترانه‌های عامیانه میامی، و تعزیه .

66437f302f3c6.jpg

مکتب پروانه: مجموعه شعری از مرحوم محمدعلی متصدی زاده زرندی (عبقری)

محمدعلی متصدی زاده زرندی (عبقری)

مجموعه حاضر (مکتب پروانه) بخش کوچکی از اشعار مرحوم محمدعلی متصدی زاده زرندی (عبقری) است که به مناسبت اولین سالگرد رحلت ایشان در سال 1374 انتشار یافت.

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

6037a42d7f546.jpg

اسناد و مدارک درباره سیدجمال الدین اسدآبادی

صفات الله جمالی اسدآبادی

این کتاب دارای اسناد و مدارک جالبی درباره سید جمال‌الدین بود و حاوی چندین نامه مهم به قلم خود آن مرحوم و شامل نوشته‌هایی از دانشمندان معاصر سید و آثاری از محققین معاصر ما می‌باشد. مطالعه این کتاب به شما امکان خواهد داد که علاوه بر اطلاع از شرح حال و مبارزات بی‌امان سید جمال‌الدین، از اسناد و مدارکی درباره سید آگاه شوید و به پاره‌ای از حقایق تاریخ یک قرن اخیر دست یابید. عکسها و دست‌خط‌های سید نشان‌دهنده اصالت مطالبی است که در متن کتاب آمده و شما باملاحظه آنها، از شک و تردیدهای ناشی از نوشته‌های پژوهشگران مغرض معاصر بیرون خواهید آمد

کلیات/یادنامه
کتاب